Stockholms tingsrätt söker administratör

Arbetsbeskrivning

Stockholms tingsrätt är landets största tingsrätt med ca 270 medarbetare. Vi finns i det centralt belägna Rådhuset på Kungsholmen. Tingsrätten är indelad i fem dömande avdelningar som arbetar teambaserat i enheter. Vid tingsrätten finns också en administrativ avdelning som bl.a. svarar för personal-, ekonomi-, IT- och servicefrågor vid domstolen. Som administratör kommer du att tillhöra personal- och ekonomienheten som idag består av tio personer.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på Stockholms tingsrätt erbjuds du varierande och utvecklande arbetsuppgifter i en viktig och spännande verksamhet. Din främsta arbetsuppgift är att ge bra intern och extern service. Du kommer att arbeta som lagmannens sekreterare och ha ansvar för administrationens inkommande e-post samt ta emot inkomna telefonsamtal från allmänheten. Du kommer dessutom diarieföra administrativa ärenden, arkivera, ta fram statistik och underlag och hantera vissa administrativa uppgifter inom personal- och ekonomiområdet. Arbetsuppgifterna handlar till stor del om att identifiera och lösa problem så att verksamheten fungerar så bra som möjligt. Du kommer även att bistå lagmannen och den administrativa direktören i andra administrativa uppgifter som till exempel administration kring mötesbokningar, konferenser och andra arrangemang. Vidare ingår ansvar för kontorsservice och att hålla ordning i lokalerna på aktuellt våningsplan.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service och kvalitet. Du skapar goda relationer till kollegor och bidrar med din kompetens till gruppens gemensamma arbete. För att trivas hos oss behöver du ha en vilja och förmåga att hjälpa andra och ha lätt för att sätta dig in i andras situation. Du har ett gott omdöme och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt inom uppsatta tidsramar. Du tar ansvar för din uppgift, är proaktiv och tar initiativ till att själv lösa uppkomna problem. Som person är du lugn och stabil och har förmågan att fokusera på rätt saker.

Du har avslutad gymnasieutbildning och minst två års dokumenterad erfarenhet från framgångsrikt arbete inom administration och service. Du är en van datoranvändare med mycket god kompetens i Officepaktetet. Vidare uttrycker du dig väl i tal och skrift på svenska samt talar, läser och förstår engelska. Övriga språkkunskaper kan vara meriterande.

Tingsrätten lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Din ansökan ska bestå av följande uppgifter:

1. En digital ansökan med samtliga efterfrågade fält ifyllda. Det ger oss möjlighet att göra ett korrekt urval.

2. I fältet för ditt personliga brev beskriver du varför du har sökt anställning som administratör och på vilket sätt du kan bidra till domstolens verksamhet. Ditt brev ska innehålla max 2000 tecken.

3. Bifoga en (1) bilaga i form av tjänstgöringsbetyg som visar att du har efterfrågad erfarenhet från arbete inom administration och service.

----


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lagman Stefan Strömberg
08-561 65051
Administrativ assessor Marcus Isgren
08-561 650 55
Chef för enheten för registrering och arkiv Ann-Sofie Arvidsson
08-561 65501
Personalhandläggare Johanna Höjd
08-561 65084
Domstolshandläggare Anette Skalmark, ST inom Sveriges Domstolar
08-561 654 37
Personalhandläggare Johanna Höjd
08-561 650 84
Personalhandläggare Fredrik Sydstrand
08-561 650 59
HR-specialist Sofia Plym Arkert
08-561 650 61
HR-specialist Johanna Höjd
08-561 650 84
HR-specialist Fredrik Sydstrand
08-561 65 059

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Domstolar, Stockholms tingsrätt Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma ifråga.
  • Publicerat: 8 april 2015

Besöksadress

Scheelegatan 7
None

Postadress

Box 8307
Stockholm, 10420

Liknande jobb


Sekreterare till enheten för geovetenskap

Sekreterare till enheten för geovetenskap

8 maj 2024

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024