Stödassistent till öppen verksamhet, funktionshinderomsorgen

Stödassistent till öppen verksamhet, funktionshinderomsorgen

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Stödassistent för ett spännande arbete med en samordnande funktion i uppstart av en helt ny öppen verksamhet, att likna med en träffpunkt. Gillar du att vara med från start och se en verksamhet byggas upp så ska du fortsätta läsa!

Vi kommer under första kvartalet 2023 att starta upp en öppen verksamhet med inriktning för dem med egen erfarenhet av psykisk funktionsnedsättning eller psykisk ohälsa. En av den öppna verksamhetens viktigaste roller är att på olika sätt möjliggöra sociala sammanhang och kunna vara ett stöd i någons återhämtning och erbjuda en samhörighet. Verksamheten kommer erbjuda allt från kurser genom Recovery Collage, samtalsgrupper/självhjälpsgrupper genom föreningen (H)järnkoll, promenadgrupper och skrivargrupper till att bara sitta ner för en kopp kaffe och samtal. Som du märker så är möjligheterna stora att fylla verksamheten med meningsfullt innehåll utifrån de behov som kommer finnas.

Socialförvaltningen arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på medborgarnas behov och har därför en sammanhållen socialförvaltning som arbetar med socialtjänstens hela uppdrag, under mottot "Vi stödjer ett självständigt liv". Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum.

ARBETSUPPGIFTER
Som stödassistent behöver du gilla och ha lätt för att samordna och samverka med olika aktörer i samhället. Du kommer vara "spindeln i nätet" på den öppna verksamheten. Det betyder att vara personen som ser till så det till exempel finns kaffe för den som kommer för att delta i en samtalsgrupp, att vara en igångsättare av en målargrupp till att ha kontakter med ideella föreningar.

Du kommer ingå i en arbetsgrupp med andra personer och i uppstartfasen kommer arbetstiderna vara måndag-fredag, dagtid. Den öppna verksamhetens öppettider kommer att kunna ändras med tiden då behoven av verksamheten också kan bli kvällar och helger.

KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som passar hos oss är:

• en person som tycker om att ta ansvar och är självgående,
• gillar att samordna och samverka med andra aktörer,
• en person som är kreativ och har god förmåga att ta initiativ, starta igång projekt samt samarbeta,
• du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter,
• du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande,
• du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.
• en person med ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.

Tre årig gymnasiekompetens motsvarande barn och fritidsprogrammet eller vård och omsorgsprogrammet är ett krav.

Du kommer ha ett specifikt ansvar för det verksamhetsnära kvalitets- och utvecklingsarbetet och stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Rekrytering sker löpande. • Tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen inom socialpsykiatri är ett krav.

ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


26 april 2024

26 april 2024

27 mars 2024