Stödpedagog till personlig assistans/ledsagning

Arbetsbeskrivning

I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 3 600 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 48 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsdelens struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt

Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?


ARBETSUPPGIFTER


Personlig assistans och ledsagning är en enhet med kontor på Förstamajgatan 2. Enhetens grundläggande uppdrag är att utifrån gällande lagstiftning utföra insatser för personer med funktionsnedsättning som har ett beslut om personlig assistans eller ledsagarservice. Insatserna utförs utifrån en genomförandeplan som upprättats tillsammans med brukaren. Enheten består av 12 medarbetare med HÖK anställning och ca 40 medarbetare med PAN-anställning som utför insatser till ca 45 personer med funktionsnedsättningar.

Du har ett övergripande ansvar för upprättande av genomförandeplaner, det pedagogiska arbetet, dokumentation och metodhandledning av personal. Du är en förebild för medarbetarna när det gäller bemötande och metodik. I ditt uppdrag ingår även löneadministration, schemaplanering, vakanshantering och fakturering, samt ekonomisk redovisning. Ditt uppdrag kommer att riktas särskilt mot våra PAN-ärenden och vi ser därför att du har kunskap och erfarenhet av anhöriganställda och PAN-avtalet.

Det administrativa uppdraget önskar tidigare kunskaper i system som Excel, Personec, Winst, Lotus, Time Care och Treserva. Du utför stor del av ditt uppdrag på kontoret, men kommer även att befinna dig i den enskildes hem eller tillsammans med vår personal.

Att arbeta som stödpedagog/administratör inom personlig assistans och ledsagning innebär ett omväxlande arbete med nya utmaningar varje dag, du behöver därför vara flexibel och prestigelös.

Du får ett ansvarsfullt arbete där du får möjlighet att vara med och driva utvecklingsarbetet framåt och till din hjälp har du ytterligare en stödpedagog och din enhetschef som sitter på samma avdelning. Tillsammans planerar och genomför vi det daliga arbetet likväl som det långsiktiga förändringsarbetet. Vi är ett litet men glatt gäng och vi söker någon som är noggrann och engagerad som vill vara del av vår gemenskap, där vi samarbetar nära och lösningsfokuserat. Du kommer att utvecklas både som administratör och pedagog och ha ett uppdrag med stor grad av eget ansvar och kreativitet!


KVALIFIKATIONER


Vi söker dig som har studerat socionomprogrammet, beteendevetarprogrammet, socialpedagog eller yrkeshögskolenivå med inriktning Funktionshinder, det vill säga den tidigare kvalificerade yrkesutbildningen (KY-utbildning). Du bör ha erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning och känna till lagstiftningen kring personlig assistans.
Erfarenhet som stödpedagog är meriterande, liksom administration och schemaplanering.

Som person är du initiativrik, arbetar självständigt samt samarbetar med andra aktörer. I stressade och pressade situationer är du lugn och stabil och behåller fokus på rätt saker och uppgifter. Du har ett tydligt brukarfokus och ett gott bemötande gentemot brukare, kollegor och samverkansparter.

Vi ser att du har god datorvana samt en förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Detta är ett krav för denna tjänst då dokumentation ingår i arbetsuppgifterna.


ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Annika Svensson
031-365 32 86
kategorisamordnare för lärarna Lina Olin
0702-491558
Rektor Olof Stigert
031-365 33 41 / 0705-28 85 13
Enhetschef Marie Hansson
031-365 34 15
Enhetschef Tuula Bengtsson
031 - 365 70 32
Enhetschef Monica Fäldt
031-3654406
Enhetschef Maria Widäng
031-365 35 78
Rektor Elisabeth Åberg
031-365 32 66
Enhetschef Malin Hedroy (semester 4/7-7/8)
031-365 34 00
Enhetschef Monica Andersson
031-365 42 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 23 januari 2017

Besöksadress

Förstamajgatan 2B
None

Postadress

Box 47 107
Göteborg, 40258

Liknande jobb


12 december 2023

Handledare inom Socialpsykiatrin -Stöd i Boende Väster

Handledare inom Socialpsykiatrin -Stöd i Boende Väster

3 maj 2024