Store Manager

Arbetsbeskrivning

Var med och öppna vår nya Delibutik på fantastiska Djurgården
Pop House Sweden grundades år 2014 och bestod då av Pop House Hotel och ABBA The Museum. Visionen var redan då att bli en av världens främsta nöjesdestinationer och som ett led i detta förvärvades Cirkus år 2017. Sedan mars 2019 är även Hasselbacken en del av Pop House som inkluderar hotell, restaurang samt event-och konferensmöjligheter. Med starka varumärken som ABBA The Museum, Cirkus och Hasselbacken samt all underbar underhållning, mat och dryck blir Pop House Sweden en självklar attraktion för både svenska och internationella gäster som besöker Stockholm och Djurgården. Så sent som i oktober 2019 släpptes dessutom nyheten om att Pop House Sweden under 2021 kommer att öppna Space. Space har som vision att bli Stockholms största digitala kulturhus vid Sergels torg. På de cirka 7 500 kvadratmeter kommer det bland annat finnas musikscener, gamingarena, produktionsstudios samt restaurang & café. Men det slutar inte där. Till våren slå vi upp portarna till vår nya Deli i anslutning till Pop House Hotel och ABBA The Museum.

Vår nya Deli kommer vara en blandning mellan närbutik, café och glasseria. Delin kommer att genomsyras av en vibe av "show". Gästerna ska känna en härlig energi när dom kliver in i och produkterna vi säljer ska väljas ut med omsorg.

Nu söker vi en affärsinriktad Store Manager som står upp för våra värdeord, Passion, Omtanke och Kunskap

Om dig

Du har en bakgrund både inom retail och café/restaurang. Du har känsla för detaljer och kommer bidra mycket till vårt nya koncept. Du är en given ledare och har tidigare ansvarat för ett team på ca 10 medarbetare. Du älskar försäljning och drivs av att jobba mot uppsatta mål. En annan förutsättning är att du har goda kunskaper om ekonomi. Dina största ekonomiska nyckeltal är personal- och råvarukostnader. Du hanterar att kommunicera både på svenska och engelska helt obehindrat.

Dina arbetsuppgifter

Du inleder din roll genom att bidra till konceptet och etableringen av delin. Du kommer under ett tidigt skede att starta upp rekrytering för personalen med hjälp av vår HR-avdelning. Du kommer sedan ha det fulla ansvaret för driften, personalen, resultatet.

Löpande arbetsuppgifter är bland annat:

- Den dagliga driften av delibutiken.
- Coacha och inspirera ditt team.
- Rekrytering och introduktion till nya medarbetare.
- Säkerställa att delibutiken andas välstädat och organiserat.
- Bidra med konceptutveckling som anpassar sig mellan de olika säsongerna.
- Ha ett nära samarbete med våra andra avdelningar i organisationen.
- Schemaplanering i enighet med kollektivavtal och uppsatta mål.
- Övrig administration så som fakturering, attester, orderläggning etc.


Tjänsten är på 100% och du inleder men en provanställning som efter 6 månader övergår i en tillsvidareanställning om vi klickar med varandra. Vi rekryterar löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas snabbt. Du rapporterar direkt till General Manager.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingmari Pagenkemper

Anna Viola Edman

Cecilia Fung Landeström

Mikael Kyrk

Moa Eriksson Åberg
+46858798715

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pop House Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2020
  • Ansök senast: 30 juli 2020

Besöksadress

Cirkus Arena & Restaurang, Stockholm
None

Postadress

Cirkus Arena & Restaurang
Stockholm, 11521

Liknande jobb


22 februari 2024

22 februari 2024

21 februari 2024