Store Manager Sefina Borås

Store Manager Sefina Borås

Arbetsbeskrivning

TJÄNSTEN SOM STORE MANAGER:
Som Store Manager har du ett helhetsansvar för en av våra butiker. Dina främsta uppgifter är att utveckla dina medarbetare och driva verksamheten i enlighet med affärsplanen.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:


• Ansvara för kontorets värden och belåningsrutiner
• Belåning, värdering och försäljning till våra kunder
• Budgetansvar samt aktivt arbeta med våra nyckeltal
• Analysera resultat samt arbeta aktivt för att nå nya kunder
• Personalansvar
• Rekrytering och anställning
• Introduktion och kontinuerlig utveckling av dina medarbetare
• Ansvara för den lokala säkerheten
• Värdeinventering, inventering, varuhantering, administrativt arbete

Vi hanterar dagligen värdefulla smycken, ädelstenar, instrument, klockor, konst och antikviteter. Exklusiva varumärken och ovanliga föremål är vanliga hos oss. Med gedigen värderingskunskap ser vi till att kunden får en helhetsupplevelse utöver det vanliga och vill komma tillbaka till oss. 

VAD VI ERBJUDER DIG:
En dynamisk arbetsmiljö som består av passionerade och drivna kollegor med en positiv attityd. Du kommer att vara en del av ett team som arbetar nära varandra, hjälper varandra och värdesätter en bra atmosfär. Sefina är kollektivavtalsanslutna och vi erbjuder förmåner i form av löpande produktutbildningar, friskvårdsbidrag, rikskuponger, träningsaktiviteter, mässor, bonussystem mfl.

MER OM TJÄNSTEN:
ANSTÄLLNINGSFORM:Provanställning på 6 månader som övergår till tillsvidareanställning.
ANSTÄLLNINGSGRAD: Heltid 38,5h/vecka. Arbetstiden är förlagd utifrån butikens öppettider.
ARBETSSTÄLLE: Butiken i Borås
STARTDATUM: Omgående efter överenskommelse



VI SÖKER DIG SOM:


• Har en gymnasieutbildning. Högre utbildning är meriterande
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet från försäljnings- eller serviceyrken
• Har erfarenhet av personalansvar och att inneha en chefsroll
• Har ett gott siffer- och affärsintresse och är noggrann. Det är mycket meriterande om du har utbildning inom ekonomi
• Är ansvarsfull och gillar att arbeta i ett team
• Har ett intresse för smycken, ädelstenar, instrument, klockor, konst och antikviteter. Det är meriterande om du arbetat med detta tidigare men inget krav
• Brinner för att ge service utöver det vanliga
• Är en tävlingsmänniska som drivs av att överträffa mål
• Har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i Office paketet
• Behärskar svenska och engelska obehindrat. Det är meriterande om du talar ytterligare språk.

I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. Ett krav för anställning är godkänt resultat på registerkontroll och kreditupplysning, som kommer att genomföras med anledning av att du i tjänsten självständigt hanterar värden. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetande.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

 

OM SEFINA

Sefina är Nordens största pantbankskedja som grundades redan 1884. Sefina ägs av svenska Super Voucher AB, som bildades 2021, och som också äger Finska Helsingin Pantti Oy (HPO). Idag är vi totalt närmare 140 medarbetare med huvudkontor i Stockholm, 20 butiker i Sverige under varumärket Sefina och 12 butiker i Finland under varumärket Helsingin Pantti Oy (HPO).

Sefinas huvudkontor samt koncernfunktioner finns på Kungsholmen i Stockholm och här samarbetar de operativa avdelningarna, HR, IT, utbildning, operativt, marknad och ekonomi för att ge service i världsklass till våra butiker. Bakom kulisserna arbetar vi både strategiskt och operativt för att se till att verksamheten fortsätter att vara en modern pantbank i framkant. Fokus ligger på att möta våra kunders behov och att kunna ge det lilla extra. Med passion och expertis arbetar vi med exklusiva varumärken, konst, guld och värdefulla smycken och klockor. Företagsgruppen har en starkt växande e-handelsverksamhet.


Sökord: detaljhandel, fackhandel, butik, butiksmedarbetare, belåning, guld, lån, pant, försäljning, service, ädelsten, auktion, värdering, klockor, andra-hand, andrahand, diamant, pengar, smycken, säkerhet, expert, konst, specialist, kundhantering, kund, lager, vintage, belåning

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Grönberg, HR Business Partner
085449890
Ingrid Pettersson, Butikschef
086422140
Johanna Unnebäck, Butikschef
0855670000
Johan Sandgren, Regionschef
0854498190
Alexandra Sparrenlöv, Butikschef
08-400 504 94
Anna Fahleman, HR Business Partner
0854498190
Hanna Grönberg, HR Chef
0702656106

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sefina
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2023
  • Ansök senast: 17 mars 2023

Besöksadress

Götgatan 34, 118 26 Stockholm
None

Postadress

None
UPPSALA, 75320

Liknande jobb


22 februari 2024

22 februari 2024

21 februari 2024