OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation:
Atlas Copco Construction Tools är en världsledande tillverkare av demoleringsutrustning och bergborrmaskiner som drivs av tryckluft, bensin eller hydraulik. Hydraul- och tryckluftsutrustning marknadförs också under varumärkena Chicago Pneumatic och Shenyang. Divisionen växer snabbt och expanderar både geografiskt och genom en växande produktportfölj. Huvudkontoret ligger i Stockholm och tillverkning sker i Tyskland, Sverige, Kina, Indien, Bulgarien och Sydafrika. Produkterna distribueras via en världsomspännande försäljnings- och serviceorganisation.
Atlas Copco Construction Tools produktbolag i Kalmar har ansvaret för utveckling och produktion av riggmonterade hydraulspett, handhållna luftspett samt handhållna motordrivna spett och borrmaskiner. Arbetsplatsen är modern och har utvecklats med fokus på kundorderstyrning och flexibilitet. Vi jobbar med självständiga målstyrda lag och har klara kvalitets- och miljömål
Jobb beskrivning:
Inköpsfunktionen i Construction Tools AB arbetar med strategiskt och operativt inköp för produktbolaget i Sverige. Vi är i ett expansivt skede och söker en strategisk inköpare för att förstärka vår organisation.
Du kommer att arbeta i ett team med god kamratskap och högt ställda mål för strategiskt och resultatinriktat inköpsarbete.
Uppdragsbeskrivning:
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att omfatta:
- strategiskt arbete med ansvar för leverantörsval, förhandlingar, avtal och villkor
- vidareutveckling av samarbetet med våra leverantörer och optimera vår leverantörsbas
- att tillsammans med våra operativa inköpare säkerställa tillgängligheten av material med en optimerad lagerhållning
- aktivt deltagande i utvecklingsprojekt, inklusive att involvera leverantörer i vår utvecklingsprocess
- utöka andelen köp från lågkostnadsländer
- utveckling av användandet i vårt affärssystem SAP
Utbildning och Erfarenhet:
Du ska ha ekonomisk och/eller teknisk utbildning på högskolenivå.
Du har erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete i en internationell miljö.
Kunskaper:
Du har goda kunskaper i MS Office och bör även ha erfarenhet av affärssystemet SAP. Vårt koncenspråk är engelska och en stor del av våra leverantörer återfinns i engelsktalande länder. Vi förutsätter därför att du behärskar engelska i tal och skrift.
Personlighet:
Som person är du drivande, kreativ och initiativrik. Eftersom jobbet är mycket utåtriktat med många kontakter både internt och externt så tycker du om att samarbeta med andra och har lätt för att kommunicera. För att trivas i rollen bör du vara kommersiellt inriktad.