Strategisk inköpare i Stockholm

Strategisk inköpare i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet som strategisk inköpare och känner dig trygg i rollen? Är du en handlingskraftig inköpare och duktig förhandlare med tekniskt intresse som trivs med stort eget ansvar som kan börja omgående? Här välkomnas du av en skandinavisk organisation på frammarsch med internationella kontaktytor verksamma inom säkerhetssystem. Det är ett vikariat och konsultuppdrag på minst 6 månader. Låter det som en roll för dig kan denna tjänst vara just för dig. Sök då redan idag! 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du arbetar för en skandinavisk organisation som arbetar med säkerhetssystem såsom lås- och dörrlösningar. Här arbetar alla under samma avdelning i ett team om 10 personer där du rapporterar till Inköpschefen. Det är ett team på frammarsch och ett lönsamt företag som vill utvecklas och bli mer effektiva. Det är här du har möjlighet att komma in och vara med i deras utveckling. 

I rollen som strategisk inköpare är du avtalsansvarig för interna såväl som externa leverantörer samt har huvudansvaret för leverantörskontakterna. Du kommer ansvara för både små som stora leverantörer, omkring 30 stycken med kategoriansvar för elektromekaniska produkter mot dels Kina och Korea.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområde:
Förhandling av alla kontrakt, kontraktsvillkor och prisförhandlingar
Framtagande av strategi per kategori och leverantör
Leverera mot uppsatta mål (KPI) med avseende på leverantörer, besparingar och betalningsvillkor
Offertförfrågningar till leverantör, utvärdera dessa och förstå samt utveckla pris- och kostnadsmodeller per kategori
Delta aktivt i som inköpsrepresentant i produktutvecklingsprojektet
Eskaleringspunkt för leverans- och kvalitetsproblem
Ha kännedom om leverantörer på marknaden och helhetskännedom inom tilldelad kategori
Driva tvärfunktionell leverantörsutveckling inom tilldelat varugruppsområde (Q: Quality, D: Delivery, S: Sustainability).
Övergripande helhetsbild över av leverantörs prestanda samt återkoppling till leverantör på ledningsnivå

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Arbetstider
Ett vikariat och konsultuppdrag initialt på 6 månader på heltid med start omgående. Arbetstid: Mån-fre, kontorstider. Arbetet sker i och med rådande pandemi på distans.

Kvalifikationer
Det här behöver du:
Minst 5 års relevant erfarenhet av en liknande roll som strategisk inköp
Gymnasial utbildning
Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift och minst ett nordisktalande språk.
Van användare av MS Office (Excel, PP, Word) samt AX eller liknande ERP-system

Meriterande, dock ej ett krav:
Tidigare erfarenhet av outsourcing
Branscherfarenhet inom elektromekanik eller motsvarande

Vi söker dig har gedigen erfarenhet och känner dig trygg i rollen som strategisk inköpare med ett resultatinriktad och relationsbyggande sätt. Du är handlingskraftig och duktig förhandlare med ett tekniskt intresse. Vi ser även att du har ett helhetsperspektiv i din roll med ett stort driv och räds inte för att ta egna initiativ.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
5 års erfarenhet

Ansökan
2020-12-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För information är du välkommen att kontakta Ronja Romano.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2020
  • Ansök senast: 7 december 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024