Strategisk Inköpare - IT produkter

Strategisk Inköpare - IT produkter

Arbetsbeskrivning

Hej Inköpare!
Har du ett brinnande intresse för förhandlingar, strategiska planeringar och effektiviseringar? Trivs du när komplexa flöden skall rätas ut och förenklas? Fångar du snabbt hela sträckan från beställning till utplockad vara och kan se vad i inköpsprocessen som kan effektiviseras? Samtidigt som du vill kombinera detta med IT produkter? Är du den som brukar både identifiera problem och ha förslag på lösning? Då har du hittat rätt!

Ditt framtida team
Vårt IT Helpdesk team ansvarar för att supportera alla våra medarbetare i Sverige. Utöver det så finns det ett antal Helpdesk kontakter i våra dotterbolag runtom i världen som vi ansvarar för att agera bollplank mot.

Teamet består av nästan 40 dedikerade och professionella kollegor som är fördelade i 6 olika funktionsteam som arbetar med:

* Windows
* Linux
* Mac
* Konferensrumsutrustning
* Telefoni
* Interna system

Vi arbetar tillsammans för att ge våra användare oslagbar service i såväl handhavande som tekniska frågor. På IT Helpdesk är vårt fokusområde 100% användarnöjdhet genom att eftersträva korta svarstider för våra användare samt professionellt bemötande.

Dina arbetsområden som Strategisk IT Inköpare
Idag är det nästan 3000 anställda och inhyrda konsulter som arbetar på Axis i Sverige. Inköp av all hårdvara för alla anställda i Sverige, samt enstaka till andra länder, sker via vårt IT Helpdesk team. Det omfattar datorer, skärmar, konferensrumsutrustning, mobiltelefoner, tillbehör till dessa, samt mjukvara och abonnemang.

Du kommer att ha det övergripande ansvaret för att utveckla strategier, upphandla och utveckla avtal med befintliga och nya leverantörer i enlighet med övergripande inköpsstrategi. Att kontinuerligt arbeta för att sänka inköpspriser och förbättra andra inköpsvillkor via förhandlingar är något som ger dig energi. Du har erfarenhet av att benchmarka flera leverantörer och är trygg med att vara Axis ansikte utåt mot de. Det är därför fördelaktigt om du redan haft liknande roll och har ett nätverk av leverantörer som du arbetat med från tidigare arbetsplatser.

Utöver detta kommer du också att ansvara för en del förbättringsarbeten för vår inköpsprocess och samt våra digitala verktyg. Till det kommer du att ha hjälp av tekniska utvecklare, men det är du som ansvarar för att arbetet drivs framåt.

Dessutom omfattar arbetet även en del operativt inköp, såsom ansvar för orderläggning till leverantörer och fakturahantering.

Vem är du?
Vi tror att du är en fena på att bygga långsiktiga relationer och trivs med att vara spindeln i nätet. Du kommer gärna med egna idéer om förbättringar samtidigt som du är öppen för nya förslag. Du har även ett starkt driv, lägger märke till detaljer och kämpar för att lyckas för företagets bästa.

Vidare tror vi att du uppfyller några av följande:

* Examen inom Industriell Ekonomi, Business Management, Supply Chain Management eller liknande.
* Utmärkt kunskap inom MS Office
* Erfarenhet av leverantörshantering och förhandling
* Kunskap om IT produkter och marknadens dynamik
* Erfarenhet av olika affärskulturer från olika delar av världen (eftersom denna rollen kan växa att hjälpa till våra 50+ regionala kontor runtom i världen)

Hur är det att jobba med oss?
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av våra kärnvärden. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning så kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur där laganda, lika möjligheter så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Du ska gilla att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, företagsbonus, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel - för att nämna några.

Redo att agera?
Har du fler frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Reza Ghorbani på 046 272 2316 Vi granskar ansökningar kontinuerligt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Axis Communication
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2022
  • Ansök senast: 7 december 2022

Liknande jobb


28 maj 2024

Kvalificerad inköpare

Kvalificerad inköpare

28 maj 2024

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

17 maj 2024