Strategisk Inköpare till kund i Stockholm!

Strategisk Inköpare till kund i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vår kunds organisation befinner sig i en expansiv fas med stora investeringar, där fokus ligger på att utveckla och modernisera det nationella stamnätet för eldistribution i Sverige. Deras inköpsenhet, bestående av närmare 40 medarbetare, hanterar ett brett spektrum av uppgifter som innefattar kategoristyrning, upphandlingar och uppföljning av inköpsprocesser.

Inköpsavdelningen är indelad i olika kategorier, Stationer, Ledningar, IT, Indirekt material och Konsulter. De är nu i behov av en konsult som kan arbeta mellan 50-100% som Strategisk Inköpare.

Alla deras upphandlingsprocesser följer Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna (LUF), vilket säkerställer att de upprätthåller rättvisa och effektiva metoder i deras verksamhet.

Arbetsuppgifter:
Vi söker nu en erfaren strategisk inköpare för vår kategori konsulter. I denna roll kommer du att arbeta med vår pågående expansion och modernisering av vår verksamhet. Du kommer att ha en central roll i upphandlingsprocessen, från behovsanalys till avtalsskrivning och implementering av leverantörer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Genomföra hela upphandlingsprocessen inom kategorin konsulter.
• Utarbeta förfrågningsunderlag och utvärderingsmodeller.
• Stötta verksamheten i utvärdering och anbudsgenomgång.
• Förhandla och slutföra avtal med leverantörer.
• Delta i implementering av nya leverantörer.
• Arbeta nära projektgrupper inom IT-divisionen.
• Hantera interna och externa kontaktytor och säkerställa att tidsplaner och deadlines följs.
• Vara delaktig i kontinuerlig förbättring och utveckling av inköpsprocesser.
• Arbetsuppgifter av liknande karaktär kan även bli aktuella inom andra kategorier, områden eller projekt inom inköpsavdelningen.

Kvalifikationer:
• Relevant högskole-, universitets- eller yrkeshögskoleutbildning inom relevant område (såsom inköp, ekonomi, juridik, personalvetenskap) eller likvärdig kompetens som bedöms motsvara dessa av uppdragsgivaren.
• Minst fem års erfarenhet av självständigt arbete med offentlig upphandling enligt LOU eller LUF, innefattande rollen som inköpare under de senaste åtta åren.
• Erfarenhet av att ha lett och genomfört minst tre större projekt/upphandlingar, med många interna kontaktytor och beställare, under de senaste fem åren.
• Genomfört minst två ramavtalsupphandlingar för konsulttjänster inom offentlig sektor.
• Erfarenhet av att ha lett och genomfört en internationell upphandling under de senaste fem åren.
• Minst tre års erfarenhet av upphandling inom säkerhetsskyddad verksamhet.
• Goda kunskaper i Word och Excel (10 års erfarenhet av att använda programmen).
• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande:
• Erfarenhet av att genomföra upphandling och avrop av IT-konsulter.

Personliga egenskaper:
• Skicklig i att bygga relationer och samarbete över ett brett spektrum av kontaktytor, samt naturligt benägen att skapa förtroende.
• Trivs i en verksamhet som är både dynamisk och komplex.
• Utmärker sig genom en utåtriktad, klar och pedagogisk kommunikationsstil.
• Är anpassningsbar och uppmärksam på omgivningens behov.
• Arbetar självständigt, är fokuserad på mål och resultat, och tar initiativ.
• Förmåga att skapa och upprätthålla en strukturerad arbetsmetodik.


Ansökningarna behandlas löpande. Skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev så snart som möjligt.

Tillträde och ansökan
Start: 3 mars, 2024
Slut: 28 feb, 2025
Längd: 1 år, 50-100%
Sista ansökningsdagen: ASAP
Ort: Stockholm
Kontaktperson: +46 79 58 55 59
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett search-rekrytering och bemanningsföretag som främst arbetar mot tjänstesektorn och på uppdrag från större internationella företag till den mindre lokala verksamheten. På uppdrag av företag kartlägger, kontaktar och finner de dem bästa kandidaterna på marknaden utifrån kundens kravprofil och övriga önskemål. De företag Sway Sourcing arbetar mot vet att rätt person, på rätt plats, är en investering i företaget. Deras samarbeten inom branschen har sin bas i att de arbetar metodiskt och har en hög leveransprecision. Arbetet genomsyras av ett tätt samarbete och service, vare sig de arbetar med företag eller med konsulter. Sway Sourcing har sin bas på Solkusten, Spanien och jobbar på uppdrag för tjänster i Sverige, främst i Stockholm och övriga storstadsregioner.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2024
  • Ansök senast: 24 januari 2024

Liknande jobb


7 maj 2024

7 maj 2024

6 maj 2024

Inköpare

Inköpare

6 maj 2024