Strategisk inköpare till SJ

Strategisk inköpare till SJ

Arbetsbeskrivning

Om Tjänsten
Som Strategisk Inköpare hos SJ kommer du att spela en central roll inom vår inköpsverksamhet med huvudfokus på IT- och Tjänsteupphandlingar inom ramen för LUF/LOU. Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa att våra upphandlingar genomförs korrekt och effektivt.

Dina Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att ansvara för att driva och genomföra upphandlingar, stötta verksamheten med formell kravställning, och agera som rådgivare till ledning och Koncerninköp. En del av arbetsuppgifterna innebär även inköpsadministration, såsom publicering av annonser och beslut i godkända system för LUF-upphandlingar.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med planerad start i januari 2024 och pågår inledningsvis till augusti 2024. För rätt person finns det möjlighet till förlängning.

Kvalifikationer

Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, juridik, inköp eller motsvarande.
Dokumenterad erfarenhet av att hantera upphandlingar inom LUF/LOU och väl förtrogen med olika utvärderingsmodeller.
Flytande i svenska och engelska.
Erfarenhet av moderna upphandlingssystem som TendSign och TransQ.
Stark förmåga att planera, strukturera, kommunicera och prioritera arbete.

Personliga Egenskaper
I rollen som Strategisk Inköpare är effektivitet och samarbetsförmåga avgörande. Du tar ansvar, har kundfokus och drivs av att leverera resultat som stödjer organisationens mål. Enkel och pedagogisk kommunikation är en central del av ditt arbetssätt.

Placering
SJ AB Huvudkontor, Vasagatan 10, Stockholm. Arbetet sker delvis på distans för att säkerställa bästa genomförande och i dialog med verksamheten.

Kravspecifikation

Hög generalistkompetens eller mycket hög kompetens inom IT-inköp, varu- eller tjänsteupphandlingar.
5-10 års erfarenhet inom LOU/LUF-området, inklusive strategisk nivå i minst 3–5 år.
Erfarenhet av stora IT-upphandlingar med koppling till LUF/LOU.
Erfarenhet av projektledning och rapportering.
Mycket stor självständighet.

Meriterande Krav

Hög kompetens inom LUF och genomfört minst 4–8 LUF-upphandlingar inom IT.
Självständigt och professionellt förhållningssätt.
Enkel och pedagogisk kommunikation.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare via jesper.jenefjard@adecco.se

Har du frågor angående registrering, kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Upprepning av titel, Alternativa förslag till titeln, Bransch/Kategori, Geografisk placering, Affärssystem, Kundnamn, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2023
  • Ansök senast: 24 december 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


22 april 2024

Bilinköpare till Swedal Bilhall AB

Bilinköpare till Swedal Bilhall AB

3 maj 2024

Beställningsplanerare

Beställningsplanerare

3 maj 2024