Strategiska inköpare till Inköp Sörmland och Västmanland

Strategiska inköpare till Inköp Sörmland och Västmanland

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill bli en del av ett modernt kategoristyrt inköpsteam där du blir en viktig del av inköpsprocesser för två regioners olika verksamheter.

Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Där du gör skillnad varje dag. På riktigt.

 

Arbetsuppgifter

Som strategisk inköpare hos oss får du ansvaret för att planera, driva och följa upp olika upphandlingsprojekt utefter tidplan och mål. I arbetet behövs ett stort engagemang i hela upphandlingsprocessen från analyser till implementering av avtal. I arbetsuppgifterna ingår också att följa upp aktuella avtal och ha leverantörsdialoger. Du utgår från våra gemensamma mål för att tillhandahålla en affärsmässig- och resurseffektiv inköpsprocess.

Du kommer att ingå i ett arbetslag om 18 strategiska inköpare och arbetet innebär att du stödjer verksamheter i både Sörmland och Västmanland och på så vis kan resor under arbetstid bli aktuellt. 

 

Om arbetsplatsen

Inköp är en central funktion för både Region Sörmland och Region Västmanland. Det innebär att vi ansvarar för regionernas upphandlingar av varor, tjänster och byggentreprenader till en upphandlingsbar spend på ca 8 miljarder SEK per år. Inköpsenheten är en resurs i form av affärsstöd, i alla typer av inköpsfrågor. Vi har också det övergripande ansvaret för e-handel i Region Sörmland.

Inköpsenheten finns med placering i region Sörmland och Västmanland. Vi arbetar kategoristyrt vilket innebär att vi grupperar våra inköp utifrån leverantörsmarknaden för att uppnå största möjliga nytta. Du kommer i rollen som strategisk inköpare agera som upphandlingsspecialist inom något eller några av våra kategoriområden. Tillsammans arbetar alla med att utveckla inköpsenheten genom en effektiv resursanvändning för att stödja regionernas verksamheter till ekonomi i balans.

Vad vi erbjuder dig:


• En tjänst med ett stort eget ansvar och med en variation av arbetsuppgifter innefattande både strategiska-, som såväl administrativa delar.
• Utifrån din tidigare erfarenhet och dina önskemål finns möjlighet att påverka tjänstens innehåll, detta för att vi vill att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt hos oss.
• Som nyanställd får du ta del av vårt introduktionsprogram i syfte att du så snart som möjligt ska känna dig som en del av vårt inköpsteam.
• Här blir du en del av hela inköpsteamet bestående av 56 medarbetare med stor kunskap och engagemang för inköpsprocessen.
• Du kommer att välkomnas till en arbetsplats som uppmuntrar till omvärldsbevakning och verksamhetsutveckling.
• Läs även mer vad Region Sörmland erbjuder dig som medarbetare: Våra förmåner - Region Sörmland (regionsormland.se)

 

Kvalifikationer

Vi söker dig med examen från universitet/högskola inom ekonomi, inköp, juridik eller annan eftergymnasial utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig, alternativt förvärvat motsvarande kunskaper från arbetslivet. Starkt meriterande för tjänsten är erfarenhet av att projektleda inköps- och upphandlingsarbete från offentlig verksamhet där du har tillämpat LOU/LUF/LOV. Annan inköpserfarenhet, gärna i kombination med entreprenadjuridik samt inom AB, ABT, ABK och ABFF ser vi som positivt. Har du även arbetat med upphandlingsverktyget Visma TendSign eller likvärdigt system är det meriterande för tjänsten. I rollen behöver du också kunna uttrycka dig väl i svenska språket i såväl tal som i skrift.

Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker dig som har förmåga att tänka långsiktigt och kan driva ditt eget arbete på ett handlingskraftigt och uthålligt sätt. Du har lätt för att skapa struktur och du söker ett arbetet som både innefattar den strategiska- som såväl den administrativa delen. I dina projekt samarbetar du inom inköpsenheten samt med övriga medarbetare inom hela regionerna, vilket ställer höga krav på din samarbetsförmåga och att du som person gärna bidrar till en positiv arbetskultur. I upphandlingsarbetet är du en kunskapsresurs för andra och du är nyfiken på omvärldsbevakning inom ditt område och underhåller din kunskap kontinuerligt.

 

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde och placeringsort enligt överenskommelse. Möjliga placeringsorter är Eskilstuna, Nyköping, Katrineholm och Västerås. 

 

Välkommen med din ansökan senast 2 oktober 2022.

Intervjuer planeras att ske digitalt via plattformen Teams den 19, 24 och 25 oktober.

Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik  Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Västmanland
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2022
  • Ansök senast: 2 oktober 2022

Besöksadress

Västmanlands sjukhus Köping
None

Postadress

Västmanlands sjukhus Köping
KÖPING, 73181

Liknande jobb


Sourcing Manager Commercial to SAS, Stockholm

Sourcing Manager Commercial to SAS, Stockholm

15 maj 2024

Category Manager Commercial to SAS, Stockholm

Category Manager Commercial to SAS, Stockholm

15 maj 2024

Inköpare

Inköpare

15 maj 2024

15 maj 2024