Strukturerad affärsförvaltare, inriktning kund

Arbetsbeskrivning

Vi går in i helt ny, spännande fas och behöver nu en strukturerad affärsförvaltare som vågar anta utmaningen. Vill du prova vingarna i en helt ny tjänst där du får jobba med att bland annat utveckla uppdragsavtal och tunnelbanekartor? 
 
Om tjänsten 
Sektionen för tunnelbana går in i en ny fas med nya avtal och utvecklingsmöjligheter. Sektionen jobbar med att varje år beställa trafik och bemanning av stationerna i tunnelbanan och har även det övergripande ansvaret för att godkänna tidtabeller, dekaler och geografiska kartor som används inom SL-trafiken. Att vara en del av sektionen betyder att du påverkar den regionala utvecklingen i länet och blir en del av ett samhällsutvecklande uppdrag där investeringsprojekt styrs med operativ och taktisk kompetens för att säkerställa optimal livscykelkostnad. Målet är att göra Stockholm till en mer attraktiv stad att besöka, arbeta och leva i. I din tjänst jobbar du med följande:  följa upp uppdragsavtal   planera avtal och säkerställa kvalitet  upprätta uppföljningsplaner för kundservice och kundmiljö samt implementera planer för övriga områden inom uppdraget  planera, utföra, samla in, analysera och dokumentera uppföljningsaktiviteter  sammanställa information om förstudier, genomförandebeslut och projekt inom kundservice och kundmiljö  sammanställa månadens leverans och kommunicera resultat i gruppen  samla in underlag från avtalsuppföljningen för att bygga en erfarenhetsbank till kommande upphandling 
Vem är du? 
För att passa bra i vårt gäng behöver du en Marknadsekonom eller Civilekonom utbildning med inriktning inom marknadsföring. 
Om du har erfarenhet av att styra och leda kundnära tjänster från till exempel serviceföretag är det ett stort plus i kanten. Vi tror också att du har talang för att analysera stora datamängder och dra slutsatser i leveransrapporter genom att jämföra mot avtalskrav. För att imponera lite extra på oss är det bra om du kan följande: 
  Samla in, analysera och sammanställa material från rapporter   Läsa och förstå komplexa avtal och ha intresse för avtalstillämpning  Arbeta strukturerat med eget ansvar för budget och efter uppsatta mål  Att kunna hantera flera komplexa frågeställningar samtidigt med många intressenter och ibland bristfälliga direktiv 
 
Vi kan utlova en utmanande tjänst där du utvecklas både som person och inom yrket. I din tjänst kommer du att ansvara för att ett nytt arbetssätt implementeras och för att lyckas med det krävs kravställning på leverans och uppföljning av progress. Det hela sker genom ett nära samarbete med andra affärsförvaltare och ansvariga på sektionen samt samverkan med våra olika entreprenörer, till exempel MTR. 
 

Att jobba hos oss  
Vi jobbar varje dag med att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2 860 000 resenärer. Det betyder att din insats gör skillnad. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor bidrar du till Stockholms samhällsutveckling i en organisation som ligger i framkant när det gäller miljö och hållbarhet.   
 
Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Här finns en uppsjö av lunchrestauranger och bra promenadstråk. Motion och hälsa är viktigt för oss och förutom friskvårdsbidrag erbjuder vi en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.   
 
Information och ansökan 
Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Bengt Stenberg, bengt.stenberg@sll.se.  Om du har frågor om rekryteringsprocessen, kontakta HR-specialist Åsa Sönnergaard, asa.sonnergaard@sl.se.   
 
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 15 december. Vi ser fram emot din ansökan! 
 
Var med och utveckla framtidens kollektivtrafik tillsammans med oss. Som en del av Stockholms läns landsting ansvarar vi för att alla som bor i eller besöker länet, ska kunna resa med en modern, tillgänglig och säker kollektivtrafik. Med oss tar du dig fram smidigt och miljövänligt på land och till sjöss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard

Sophia Blåvall

Sophia Blåvall

Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos

Matts Henriksson

Jannica Chinos
070-7863674

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön Enligt överenskommelse
  • Kontorstider Tillsvidare
  • Publicerat: 24 november 2017

Besöksadress

Lindhagensgatan 100
None

Postadress

11218
0180, 11218

Liknande jobb


28 november 2023