Strukturerad controller sökes till spännande kund i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du ett par års erfarenhet som controller och tidigare arbetat i datoriserade affärssystem? Passar det även lägligt att påbörja ett uppdrag i början av november? Då är du varmt välkommen att skicka in en ansökan.

Om uppdraget:

Kunden arbetar bland annat med att förse Sverige med förskolor, skolor, socialtjänst
och äldreomsorg. Kontoret ligger i fräscha lokaler på Kungsholmen i Stockholm.

Uppdragsstart är den 12 november och pågår fram till 15 oktober 2019 men chans till längre förlängning. Omfattningen är på 75%-100% med kontorstider.

Dina arbetsuppgifter:

Ditt huvudsakliga uppdrag som ekonomicontroller är att medverka i boksluts- och budgetarbete samt ge verksamhetschefer stöd vid budgetering, uppföljnings- och prognosarbete. I ditt arbete ingår även att göra utredningar och skriva rapporter vid behov. För detta ser vi att du är strukturerad och har analytisk förmåga.

Du arbetar som internkonsult med ansvar att ge råd och stöd i ekonomifrågor. Du arbetar nära verksamheten och övriga ekonomer, och ser det som en självklarhet för att skapa ett gott samarbete och utveckla verksamheten. Du rapporterar till ekonomichefen. Därför är ser vi att du är samarbetsorienterad.

Dina kvalifikationer:

- Gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning
- Minst två (2) års aktuell arbetslivserfarenhet som controller
- Goda kunskaper inom redovisning
- Mycket god systemvana i affärssystem
- Minst ett (1) års erfarenhet av kvalificerat arbete i Agresso
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Goda kunskaper i MS Office
- Erfarenhet av budget- och prognosarbete är meriterande
- Arbete i kommunal verksamhet är meriterande

Vad vi erbjuder dig:

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Linda Solini på e-postadress: linda.solini@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.


Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid och deltid chans till längre förlängning
  • Publicerat: 16 oktober 2018

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


24 april 2024

24 april 2024

ESG Reporting Analyst

24 april 2024