Studie- och yrkesvägledare

Arbetsbeskrivning

KompetensUtvecklingsInstitutet är ett av Sveriges ledande utbildningsföretag med gymnasial vuxenutbildning, yrkeshögskoleutbildning och företagsutbildning inom vård, omsorg, förskola, fritid- och friskvårdsverksamhet. Vi vill bidra med kompetens som gör skillnad - för individ, grupp, organisation, verksamhet och samhälle. Årligen utbildar vi tusentals människor över hela Sverige och vi har över 250 kommuner och företag som kunder. Välkommen med din ansökan till ett av Sveriges ledande utbildningsföretag! Läs mer om oss på www.kui.se

Till vår vuxenutbildning i Stockholm söker vi dig som vill arbeta som studie- och yrkesvägledare. Att arbeta som SYV hos oss innebär ett nära samarbete med övrig personal och pedagoger i olika typer av utbildningar och uppdrag t ex lärlingsutbildning, arbetsplatslärande, digitalt lärande och flexibel utbildning.

KompetensUtvecklingsInstitutet söker dig som har en god förmåga att samarbeta, är ansvarstagande och flexibel samt söker ett varierat jobb med utmaningar i en positiv och kreativ miljö där arbetsglädje och kvalitet är viktigt.

Arbetsuppgifter

Som SYV arbetar du med individuella vägledningssamtal, men även med undervisning för grupper där utbildnings- och karriärrelaterade frågor ingår. I arbetsuppgifterna ingår även ett nära samarbete med skolans pedagoger och övrig personal. SYV medverkar i många av skolans övriga aktiviteter, så som till exempel sökstugor och öppna hus.

Krav på formell kompetens

Studie- och yrkesvägledarexamen.

Personliga egenskaper

Då du i din tjänst arbetar nära våra elever, lärare och övrig personal, så har du en god förmåga att samarbeta, du är flexibel och ansvarstagande i din roll med en tydlig ambition att alla elever ska lyckas i sina studier samtidigt som du i stort vill bidra till att utveckla KompetensUtvecklingsInstitutets verksamhet.

Arbetslivserfarenhet/bakgrund

• Du är behörig studie- och yrkesvägledare, som med fördel har några års erfarenhet av liknande arbete, gärna med vuxna (dock inget krav).
• Du har kunskap och förståelse för vuxnas varierande studieförutsättningar.
• Du har goda kunskaper i att använda digitala verktyg.

Hur vi rekryterar

Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsnedsättning, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som kreativitet, samarbetsförmåga och vilja att utveckla verksamheten.

Övrig information

Tillträdesdag

Snarast enligt överenskommelse.

Placeringsort

Stockholm, Fridhemsplan

Anställningsform

Tjänsten är en tillsvidareanställning med obligatorisk 6-månaders provanställning. Resor kan förkomma i tjänsten.

Sista ansökningsdag

29/1, men vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag.

Kontaktperson

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rektor Åse Stubbendorff på e-postadress: ase.stubbendorff@kui.se

Vi erbjuder dig

Alla som har en hel- eller deltidsanställning hos oss får tillgång till vår förmånswebb (Benify). Du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter – allt direkt i förmånswebben. Förmånswebben är dessutom kopplat till ett personalkort som ger dig en mängd rabatter hos stora och välkända varumärken.

Är du den vi söker?

Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev, där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut.

Välkommen med din ansökan!

KompetensUtvecklingsInstitutet är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Se www.academedia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KompetensUtvecklingsInstitutet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2021
  • Ansök senast: 29 januari 2021

Besöksadress

Stora Gatan 44A
None

Postadress

Box 3002
Solna, 16903

Liknande jobb


Mentor till Realgymnasiet i Eskilstuna

30 april 2024