Supplier Quality Assurance Manager (SQA Manager) till vår Inköpsavdelning

Supplier Quality Assurance Manager (SQA Manager) till vår Inköpsavdelning

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Som Supplier Quality Assurance Manager (SQA) på Transdev har du till huvuduppgift att aktivt arbeta med att få ner kostnader för kvalitetsbrister orsakande av leverantörer. Det innebär att du kommer att ha många kontaktytor på många nivåer både internt och externt. Detta sker genom ett systematiskt och strukturerat arbetssätt att återkoppla till leverantörerna om deras kvalitet både på produkt och utfört arbete. Du ansvarar även för att göra tekniska bedömningar av eventuella produktförbättringar, driver igenom dessa och arbetar proaktivt med underhållsoptimeringsfrågor. Du fungerar som tekniskt stöd till verkstäderna när det gäller produkt- och leverantörsrelaterade frågor samt utvärderar leverantörers förmåga att leverera produkter och tjänster enligt Transdevs specifikationer. Du är processledare för SQA-, garanti- och reklamationsprocesserna och du samarbetar med leverantörer kring framtagning och koordinering av utbildningar för verkstadsmedarbetare.

Du koordinerar kampanjer och följer upp avtal, samt koordinerar underhållsanvisningar och servicetips. Du samarbetar med inköpsfunktionen kring att ta fram och implementera relevanta nyckeltal och samverkansmodeller med leverantörerna.

Organisatoriskt ingår tjänsten i den centrala inköpsavdelningen och rapporterar till inköpschef. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Bromma och du reser i snitt 1 dag i veckan, huvudsakligen till verkstäderna runtom i landet. Tjänsten är hybrid så möjlighet att arbeta hemifrån finns.

Vi erbjuder

Inköpsavdelningen inom Transdev gör en skillnad gentemot konkurrenterna och här får du utrymme för egna initiativ och möjlighet att skapa resultat som påverkar företagets resultat och kontinuerligt se effekter av detta. Tjänsten som SQA är en bred och varierad tjänst inom en tight grupp där man samarbetar mycket med varandra och som är väldigt uppskattade internt för sitt kunnande och stöttande av organisationen. Våra värderingar Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Din bakgrund

- Du har sannolikt några års arbetslivserfarenhet av att arbeta med leverantörsrelationer.

- Du är genuint fordonsintresserad och har god teknisk kompetens gärna också inom området elbussar och elladdning.

- Du har god förhandlingsvana och är en duktig kravställare med förmåga att driva igenom dina krav.
- Du är van att driva förändringsprojekt och förbättringsarbete och har gärna erfarenhet av att arbeta med processer inom teknik- och underhållsområdet.


- Du har projektledar-, samordnar- och utredningserfarenhet

- Förmodligen har du erfarenhet av att etablera, bygga och bevara både interna och externa relationer samt erfarenhet av avtalshantering och anspråk vid felleverans.

Som person är du förtroendeingivande och duktig på att bygga relationer. Du är utåtriktad, initiativrik, självständig och drivande och du trivs med att ha många kontaktytor både internt och externt. Vidare är du affärsmässig, uthållig, flexibel och resultatinriktad. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo, är strukturerad och har god analytisk förmåga. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift såväl på svenska som på engelska. I botten har du en teknisk utbildning på universitetsnivå eller liknande.

Om Transdev

Transdev Sverige (www.transdev.se) med ca 5 500 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/), som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 17 länder. Varje dag möjliggör våra 80 000 medarbetare mer än 11 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över. I Stockholm kommer Transdev från senare delen av 2022 ansvara för trafikavtalet Märsta, Vallentuna, Norrort (Täby/Danderyd samt Norrtälje, vilket totalt består av cirka 450 bussar och 5 depåer

Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken.

Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Har Du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig för rekryteringen, Sabina Sjögren HR Rekrytering sabina.sjogren@transdev.se

Du ansöker via vårt rekryteringssystem senast 30 maj. Vi sköter processen löpande och kan komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdag löpt ut.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transdev
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2022
  • Ansök senast: 30 maj 2022

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024