Supply Chain Coordinator – Wikus Nordic

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Din roll kommer ha stor betydelse och du ges möjligheten att vara med och påverka din roll och Wikus utveckling i Sverige. Du kommer arbeta tillsammans med ett framgångsrikt team på fyra personer, där du fungerar som ett stöd till säljteamet.

I rollen som Supply Chain Coordinator kommer du ansvara för det övergripande administrativa arbetet. Du kommer samordna och hantera varuexporten till Norge, Finland och Danmark. Det inkluderar arbetsuppgifter som orderadministration, kontroll av leveranser, order- och inköpshantering, lagerhållning, eftermarknadsarbete och reklamationer. Du kommer dagligen ha kontinuerlig kontakt med transportbolag och övriga externa parter.

Tjänsten är placerad i Karlstad.

Om dig
Du är en flexibel och social lagspelare som drivs av att komma framåt och lyckas tillsammans. Du trivs i en global organisation med många kontaktytor då du är bra på att kommunicera och tvekar inte inför att kontakta berörda parter och bygga goda relationer. Ditt arbete genomsyras av struktur och du har ett öga för detaljer. Dina kollegor vänder sig ofta till dig då du inger stort förtroende och har en förmåga att slutföra arbetsuppgifter.

För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning samt erfarenhet av att arbeta inom transport-, export- eller leverantörsindustrin. Du har god systemvana och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Om oss
Wikus grundades år 1958 i ett gammalt stall i Spangenberg, Tyskland. Vi är idag ett världsledande företag inom kapande verktyg och Europas största bandsågblads tillverkare. 750 anställda sätter de tekniska trenderna och följer utvecklingen inom High-tech Bandsågblad. Det är den långa erfarenheten och expertisen hos Wikus som gör att våra kunder väljer oss. Vi är certifierade enligt de senaste industriella kvalitetsnormerna och Wikus har fabriker i bland annat Tyskland, Kanada, Frankrike, Spanien, Indien och USA. Vi är den enda enheten lokaliserad i Sverige idag.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070-594 72 77 eller Josefine Appel på 076-017 40 25.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 15/1.

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Selin
054 21 15 00
Fredrik Månsson
070-605 55 22
Tommy Bang
0703-958107
Bengt Libäck
070 594 72 77
Louise Svanqvist
0706-17 76 64
Lennart Thorstensson
054-21 38 34
Platschef Bengt Libäck
054-219110 070-5947277
Göran Lejerwik
0706-17 44 49
Tommy Bang
0703-95 81 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Testhuset
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

KARLBERGSGATAN 4
KARLSTAD

Postadress

KARLBERGSGATAN 4
KARLSTAD, 65224

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023