Supply Chain Manager

Supply Chain Manager

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Som Supply Chain Manager kommer din främsta arbetsuppgift vara att utveckla och leda ett team vars mål är att optimera planering av produktionen och inkommande råmaterial för att maximera servicegraden ut mot kund. Teamet består idag av 9 personer och du kommer rapportera till Site Manager. Du kommer ha en nyckelposition och ha direkt inverkan på hur vi når vår högsta potential. Detta ansvar innebär bland annat att:
· maximera servicegraden mot kund
· optimera försäljningsprognoser och följa kapacitetsutnyttjande
· optimera produktionsplaneringen för att höja produktionseffektiviteten
· optimera lagernivåer
· kunder och andra intressenter får relevant information
· proaktivt agera för att optimera produktionen

Erfarenhet och kvalifikationer
Du är en inspirerande och engagerande ledare och du trivs i en entreprenöriell miljö med snabb tillväxt och högt tempo och behöver därför vara en problemlösare med öga för både helhetsbilden och detaljer samtidigt som du håller ordning och reda. Du ska ha beprövad erfarenhet från att ha arbetat i en liknande roll med FMCG där du skaffat dig god förmåga att skapa bra team och effektiv supply chain. Vidare är du en god kommunikatör som har lätt för att samarbeta och utveckla människor. Du tycker även att det är roligt att ha kontakt med folk i hela kedjan.
Du har utbildning inom Supply Chain Management och erfarenhet från arbete i relevant ERP-system, så som Microsoft AX eller SAP. Det är viktigt att kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift.
Vi erbjuder:
Ett varierande arbete med mycket eget ansvar. Rollens karaktär innebär analytiskt arbete och daglig interaktion med interna och externa intressenter.
· Ta del i en unik och spännande resa där din funktion och du som person ska växa med företaget
· Stora möjligheter att påverka och forma en avdelning i ett bolag under stark tillväxt
· Arbeta i ett entreprenörsdrivet företag med korta beslutsvägar och i en prestigelös struktur


Om Vidinge
Vidinge är ett av Skånes mest snabbväxande företag. Vi som arbetar på Vidinge har en gemensam dröm om att kunna förändra sättet vi äter på. Vi vill under de närmaste 10 åren se till att vi dubblar konsumtionen av frukt och grönt i hela Skandinavien.
På kort tid har Vidinge skaffat sig en dominerande ställning som leverantör av färdigpackade och skurna sallader, grönsaker och färska måltider på den nordiska marknaden.
Vidinge omsätter idag cirka 720 MSEK och har runt 300 medarbetare. Vi håller till så nära våra grönsaker vi kan, mitt bland grönsaksodlingarna i Norrvidinge, strax norr om Kävlinge, där verksamheten också har sitt ursprung. Nu färdigställer vi en utbyggnad, vilket väsentligt kommer att öka vår produktionskapacitet och självklart vårt expansionstempo mot marknaden.
Kontaktpersoner och ansökan
Tycker du detta låter som en spännande utmaning? Sänd din ansökan senast den 10 januari till hr@vidinge.se, ange ”Supply Chain Manager” i ämnesraden. Vi tillämpar löpande urval.
Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vidinge Grönt AB Kävlinge
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2022
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Besöksadress

Morgonbäcksvägen 52 Södervidinge Gård
Kävlinge

Postadress

Morgonbäcksvägen 52 Södervidinge Gård
Kävlinge, 24493

Liknande jobb


Inköpsansvarig till Arta Plast

Inköpsansvarig till Arta Plast

24 april 2024

Gruppchef för inköp- och uppföljningsteamet

Gruppchef för inköp- och uppföljningsteamet

19 april 2024

Inköpschef

Inköpschef

15 april 2024