Supply Chain Manager till Husqvarna Group i Åsbro

Arbetsbeskrivning

Husqvarna Group är världsledande tillverkare av utomhusprodukter som motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och en världsledare inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till slutkunder i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2014 uppgick till 33 miljarder kronor och koncernen hade drygt 14 000 anställda i 40 länder.

På Åsbroenheten är vi ca 35 medarbetare som arbetar med att montera och utveckla maskiner för byggnads- och stenindustrier. Fabriken är specialiserad på montering av maskiner med långa monteringstider och stort teknikinnehåll, ex väggsågar och demoleringsrobotar. Fabriken har utvecklingsansvaret för vägg- och vajersågar.

Arbetsbeskrivning
Till Husqvarnas fabrik i Åsbro söker vi nu en engagerad och driven supply chain manager. Som supply chain manager får du övergripande ansvar för att utveckla och driva logistikflödet i Åsbrofarbiken. Till Supply chain räkans flödet av artiklar från leverantören in i fabriken, tills de lämnar fabriken i form av färdiga produkter. Du kommer att aktivt arbeta med att utveckla verksamhetens leveransprecision, kapitalbindning samt att höja leverantörernas leveransprecision och flexibilitet.

Du kommer att leda en grupp om fyra medarbetar som består av en materialavropare samt tre lagerarbetare varav en är teamledare. Hos oss får du möjlighet att arbeta i nära samarbete med produktionen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Personal- och arbetsmiljöansvar för din grupp
• Coacha och leda din arbetsgrupp
• Utveckla och driva Husqvarnas interna supply chain
• Ansvara för leveransprecision ut från fabrik
• Tillsammans med den centrala inköpsavdelningen arbeta med att förbättra leverantörernas leveransprecision och flexibilitet
• Ansvara för att utveckla och driva förbättringsarbete av planerings- och lagerhanteringssystem
• Utforma leveransavtal tillsammans med den centrala inköpsavdelningen
• Leda förbättringsprocesser

Kompetenser och personliga egenskaper
Vi söker dig som har examen som högskoleingenjör, civilingenjör eller har likvärdig arbetslivserfarenhet inom logiskt och har god kännedom om hur supply chain optimeras i företag.
Du har tidigare erfarenhet från logistikutveckling och har framgångsrikt drivit dessa frågor med fördel i en operativ roll i ett tillverkande företag. Du har en analytisk förmåga och är van vid att arbeta självständigt på ett systematiskt och lösningsorienterat sätt.

För att lyckas i rollen behöver du vara beslutsmässig och ha förmåga att arbeta strukturerat med ett stort driv. Du drivs av att coacha och leda dina medarbetare och skapar engagemang och laganda i din organisation. Du har mycket goda kunskaper i Excel.Det är meriterade om du har erfarenhet av arbete inom lagerstyrningssystem.

Hos oss får du möjligheten att arbeta i en trivsam miljö med spännande produkter och i ett team med god sammanhållning.

Kontaktperson
Låter det intressant är du välkommen med din ansökan genom registrerat och uppdaterat CV via länken nedan. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Ann-Sofie Pihl 076-112 16 76 (semesterperiod 7/7 – 31/7 2016) urval påbörjas efter semesterperioden.

Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 28 augusti 2016.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Sköld

Tomas Löfgren
+4687642585
Alexandra Johansson
031-61 72 53
Therese Fyhr
011-191898
Tina Linnér

Sara Williamsson
0470-74 55 82
Iréne Lindgren
021-15 12 06
Jens Lindroth
033-487976
Mattias Sahlström
08 736 11 13
Christian Ahlgren
011-194356

Sammanfattning

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


25 april 2024

SCM Manager

SCM Manager

3 maj 2024

Terminalansvarig, Luleå

3 maj 2024