Supply Chain Manager - Tretorn, Helsingborg

Supply Chain Manager - Tretorn, Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Retail Knowledge är ett bemanning- och rekryteringsföretag som fokuserar på tjänster inom servicebranschen. Vi har, sedan starten 2002, hjälpt hundratals serviceföretag i Norden. Med vårt huvudkontor i Stockholm är vi en av de största aktörerna i vår bransch. Vårt främsta uppdrag är att öka lönsamheten för våra kundföretag samt att förbättra och effektivisera bemanningen. Retail Knowledge är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Supply Chain Manager - Tretorn, Helsingborg

Brinner du för digitala trender, förändringsarbete och flödesoptimering? Är du också en bra projektledare som kan kombinera prognoser och analys, planering och strategi med praktiskt arbete?
Då är det dags att kolla vad vi letar efter!

Tretorn befinner sig i en förändringsresa med bl.a omställning av dess affärsmodell. Till detta tillkommer nya affärer och flöden som inverkar på befintlig struktur. I tjänsten som Supply Chain Manager på Tretorn arbetar du operationellt och är ansvarig för de globala operativa order-, planerings- och logistikprocesserna samt ingår i bolagets ledning. Att medverka i affärskritiska projekt med fokus på att integrera nya verksamheter och/eller optimera kostnader är en betydande del för att lyckas i rollen som Supply Chain Manager på Tretorn. Vidare förväntas du även att utveckla företagets operativa processer samt identifiera och implementera smartare arbetssätt. Du har personalansvar över det operativa teamet som arbetar med order-, logistik-, fakturerings- och lagerprocesser.

Rollen innefattar även:
• Daglig kontakt med egna som outsourcade lagerenheter
• Ansvar för flödesoptimering på lagret inkl VAS hantering (Value Added Services) gentemot återförsäljare
• Ansvar för EDI-flöden, kostnadsoptimering samt KPIer relaterade till Supply chain-flöden
• Ansvar för leveransprecision gentemot alla distributionskanaler (återförsäljare, distributörer, egna butiker och slutkonsument)
• Direkt eller indirekt agera Super-user för Supply Chain-processerna i vårt affärssystem M3 inklusive ansvar för master data för alla sammanlänkade system
• Supporta organisationen och agera rådgivare i Supply chain-frågor

Dina kvalifikationer:
• Avslutad universitetsexamen
• Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet från internationella Supply Chain-processer
• Erfarenhet av att leda personal samt projektledarerfarenhet
• Kunskaper i M3 är starkt meriterande samt EDI-flöden
• Mycket goda kunskaper i excel och Business intellegence verktyg såsom Qlickview eller Power BI.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift

För att lyckas i rollen som Supply Chain Manager
Du besitter en god analytisk förmåga, är driven samt strukturerad och noggrann i ditt arbete. Vi ser att du är affärsmässighet och prestigelös i ditt ledarskap. Du är initiativtagande och har en känsla för detaljer samtidigt som du kan anta ett helikopterperspektiv. Vidare bör du trivas i en miljö med högt tempo och hög ambitionsnivå.

Anställningsvillkor
Titel: Supply Chain Manager
Anställningstyp: Tillsvidare
Anställningsgrad: Heltid
Löneform: Fast
Placeringsort: Huvudkontoret i Helsingborg
Start: Enligt överenskommelse

I denna rekrytering samarbetar vi tillsammans med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Stina Bjérnhof fd, Såsser, stina.sasser@retailknowledge.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail!
Retail Knowledge har rekryterat talanger till detaljhandeln sedan 2002.

Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Madelene Färm

Emma Miljeteig

Louise Morell

Jan-Inge Wiksten
0812099701
Madelene

Fredrik Weisten

Fredrik

Fredrik

Victoria

Gunilla Wånglin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail Knowledge Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2020
  • Ansök senast: 17 oktober 2020

Besöksadress

Nybrogatan 7
None

Postadress

Nybrogatan 7
Stockholm, 11434

Liknande jobb


5 september 2022

25 augusti 2022