Supply Manager till Saab!

Supply Manager till Saab!

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad lagspelare med tidigare erfarenhet av Supply Chain? Se då hit! Vi söker nu dig som är redo att anta rollen som Supply Manager till Saab Aeronautics i Linköping. Detta är ett konsultuppdrag med önskad start i början på maj 2023 och sträcker sig ett år framåt, med stor chans till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som Supply Manager kommer du bygga ett stort professionellt nätverk inte bara med Saab´s leverantörsbas utan även inom organisationen. Ditt ansvarsområde är att säkerställa försörjningen genom ledning av leverantörer och relaterade inköpsaktiviteter. Du kommer i din roll vara involverad i upphandlingsaktiviteter i både nya och befintliga projekt i nära samarbete med Sourcing Manager och tekniska team inom Aeronautics.

En viktig arbetsuppgift i rollen som Supply Mangager är att övervaka och förbättra leverantörens prestanda. Saab ser därför att du aktivt bidrar till förbättringsarbetet genom att våga ta intiativ och utmana de befintliga samt nya arbetssätten i syfte att uppnå kontinuerlig utveckling.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Säkerställa försörjningen genom ledning av leverantörer och de relaterade inköpsaktiviteterna.
- Utföra operativa inköpsaktiviteter och leverantörskontakter relaterade till en inköpsorder, så som inköp, leveransövervakning, returer, reklamationer, fakturor m.m.
- Initiera och driva den kontinuerliga utvecklingen inom ditt ansvarområde.

Vem är du?
Du har grundläggande erfarenhet och gedigen kunskap inom Supply Chain. Du är systemvan och har tidigare arbetat i olika databaser, gärna IFS, samt har erfarenhet av Office-paketet. Det är meriterande om du har yrkesutbildning inom upphandling eller annan motsvarande utbildning. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Till sist behöver du behärska det svenska och engelska språket, både i tal som skrift.

Som person besitter du förmågan att bygga varaktiga, långsiktiga relationer och kan hantera många bollar i luften samtidigt. Det är viktigt att du tycker det är enkelt och roligt att samarbeta med andra och att du som person är uthållig. Att vara strukturerad och engagerad i dina arbetsuppgifter är faktorer som kommer underlätta för att lyckas inom rollen.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2023
  • Ansök senast: 30 maj 2023

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


26 april 2024

Senior Manager, Support Services

Senior Manager, Support Services

26 april 2024

Senior Product Manager Electronics

Senior Product Manager Electronics

24 april 2024

24 april 2024