Supply Planner

Supply Planner

Arbetsbeskrivning

Gottebiten en gros AB är idag den största gränshandelsaktören inom konfektyr, drycker och tobak med ca 25 butiker i bland annat Nordby, Svinesund, Töcksfors, Charlottenberg, Långflon, Abisko, Haparanda och Uddevalla. Gottebiten ingår i koncernen Orvelin Group som är verksam inom tre huvudsakliga områden: handel, fastigheter och investeringar. Med huvudkontor i Strömstad har gränshandel naturligt kommit att bli en stor del, liksom ambitionen att utveckla och förädla näringsliv och fastighetsmarknad. Vi är omkring 500 anställda och omsätter cirka 1,8 miljarder kronor. Orvelin Group är bland annat delägare och grundare av Nordby Shoppingcenter samt ägare till cirka 50 fastigheter.




Om rollen
Som Supply Planner kommer du att verka i en central roll för att säkerställa ett optimalt varuflöde mellan våra leverantörer och butiker.

Rollen innebär ansvar för orderläggning och varuförsörjning inom några av våra största produktkategorier.

Vi arbetar ständigt med att utveckla våra processer inom varuförsörjning. I rollen som 
Supply Planner är du tillsammans med dina kollegor en del i den utvecklingen.

Arbetsuppgifter
Orderlägga, säkerställa och följa upp leveranser till våra butikskedjor.

Bearbeta order i Excel och Visma.

Avväga orderförslag mot försäljning, trender och omsättningshastighet.

Analysera samt tillhandahålla underlag och information till berörda funktioner internt.

Kvalifikationer
Att vara analytisk lagd och ha stor förståelse för siffror är viktigt för rollen. Du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt samt lätt för att ta egna beslut och göra riktiga prioriteringar även när tiden är knapp.

- God systemvana, erfarenhet från systemen Visma (ERP) Smartstore(POS) samt erfarenhet av arbete i SCM är meriterande.
- Mycket goda kunskaper inom Excel
- Flytande svenska och mycket goda kunskaper i engelska är ett krav.
- Meriterande är utbildning inom ekonomi/SupplyChain/logistik
- Erfarenhet från varuförsörjning, orderläggning, inköp är meriterande, gärna inom retail.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är resultatorienterad, som med ansvar och engagemang tar ägandeskap för ditt uppdrag. Du levererar dina uppgifter med kvalité och delger dina kompetenser så vi tillsammans når våra mål
Vi vill också att du har lätt för att samarbeta då du kommer ha många kontaktytor både internt och externt.
Utöver det sätter vi stort värde på din förmåga att se möjligheter, din energi och arbetsglädje.
Du är en del i arbetsgrupp som stöttar och avlastar varandra.
Då rollen innebär stora ordervärde behöver du känna dig trygg med dig själv och dina beslut.

Du får
En spännande roll med möjlighet att utvecklas både personligt och yrkesmässigt.
Du rapporterar till vår Demand Planning Manager och är en del av en arbetsgrupp på 8 personer.
Tjänsten är en heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning. Start efter överenskommelse.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Frågor om tjänsten besvaras av Oskar Andersson  oskar.andersson@gottebiten.se

Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Välkommen med din ansökan !

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-Chef Jeanette Sjögren
0526-715043
Verksamhetschef Espen Olsen Maelum
0526-715015
Verksamhetschef Espen Olsen Maelum
070-9666216
Verksamhetsansvarig Espen Olsen Maelum
+46 709 666 216
Kedjechef Christopher Doxryd
072-550 72 71
Kedjechef Jagoda Samardzievska
072-546 19 64
Kedjechef Christopher Doxryd
072-550 72 71
Kedjechef Jagoda Samardzievska
072-5461964

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gottebiten Strömstad AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2022
  • Ansök senast: 1 juni 2022

Besöksadress

Domaregränd 1
Strömstad

Postadress

Domaregränd 1
Strömstad, 45230

Liknande jobb


Exportleveransansvarig

Exportleveransansvarig

17 maj 2024

23 april 2024

15 maj 2024

13 maj 2024