Supply Planner Coffee till Arvid Nordquist

Arbetsbeskrivning

Arvid Nordquist – Smakupplevelser och nutida kvalitet. Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan starten 1884 fokuserat på stora smakupplevelser och kvalitetsprodukter.

För oss handlar kvalitet inte enbart om att koncentrera sig på dagens önskemål och behov, vi vill också ta ansvar för morgondagens. Därför väljer vi varumärken och producenter som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad miljöpåverkan.
Vi är dessutom det enda kafferosteriet i Norden som uteslutande rostar 100 % hållbart certifierat kaffe. I vårt sortiment finns livsmedel, vårt egenrostade kaffe, vin, öl och sedan 2016 även non food-produkter.

Vi är idag 250 medarbetare i Norden som tillsammans arbetar för att kunna erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna – samtidigt som vi gör vårt yttersta för att förbättra villkoren för människor och minimera miljö- och klimatpåverkan. Det är, enligt oss, riktig god kvalitet. Läs gärna mer på http://www.arvidnordquist.se.

 

Supply Planner Coffee till Arvid Nordquist
Vill du vara med att vidareutveckla och förstärka Arvid Nordquists processer inom Supply Chain Coffee? Har du erfarenhet av varuförsörjningskedjan såsom behovsplanering, materialplanering eller lagerstyrning och är analytisk och har förståelse för FMCG? Sök då tjänsten som Supply Planner Coffee hos Arvid Nordquist i Solna.

Du erbjudes en spännande arbetsplats med möjlighet att vara en del av en växande verksamhet med stark framtidstro.

Detta är ett konsultuppdrag via First Reserve, men för rätt person finns goda chanser till fast anställning hos Arvid Nordquist. Start omgående.

Arbetsuppgifter:
Denna tjänst kommer innebära en mycket central roll inom Arvid Nordquists produktion och försörjning av kaffe för att möjliggöra och säkerställa bolaget försäljningsmål och höga servicegrad. I rollen som Supply Planner Coffee arbetar du bl.a. med behovsplanering av råkaffe samt inköp av insatsmaterial, tillbehör och profilmaterial utifrån aktuell efterfrågan och målsatta lagerkrav.
Tjänsten är en operativ funktion med många kontaktytor i företaget. Du kommer jobba i ett team som ansvarar för produktionsplanering, lager både internt och externt, kontakter med våra transport- och speditionsföretag samt råvaruförsörjning i nära samarbete med inköpsavdelningen för råkaffe.

Ytterligare beskrivning av ansvarsområden är:

• Varuförsörjning, behovs- och materialplanering
• Inköpsorder av insatsmaterial, tillbehör och profilmaterial kopplat till kaffe
• Bevaka efterfrågan
• Analysera lagernivåer och kapitalbindning
• Analysera och justera systemparametrar
• Underhålla och utveckla planeringssystemet
• Delta i tvärfunktionella projekt för vidareutveckling av processer och systemanvändning
• Kommunikation med leverantörer och andra nyckelfunktioner inom Supply Chain Coffee

Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom logistik eller motsvarande relevant utbildning. Du har några års erfarenhet av lagerverksamhet och materialstyrning.

För att lyckas i rollen som Supply Planner Coffee är du självgående, strukturerad, kan prioritera i ditt arbete och har en väl utvecklad analytisk förmåga. Som person har du lätt för att lära, är kommunikativ, kan se förbättringsmöjligheter i ditt arbete och har en stor ansvarskänsla.

Flytande svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav. Du har goda kunskaper inom Officepaketet - framförallt i Excel, och vi ser det som starkt meriterande om du arbetat i större affärssystem som t.ex. SAP.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på First Reserve AB kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt ITP och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i just din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus!

Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

För enklast möjliga hantering av din ansökan ber vi dig registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Du är välkommen att kontakta Sarah Arvidsson som gärna svarar vid eventuella frågor: 070-270 28 96 eller sarah.arvidsson@firstreserve.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Ekensbergsvägen 117
Solna, 17141

Liknande jobb


Sourcing Manager Commercial to SAS, Stockholm

Sourcing Manager Commercial to SAS, Stockholm

15 maj 2024

Category Manager Commercial to SAS, Stockholm

Category Manager Commercial to SAS, Stockholm

15 maj 2024

Inköpare

Inköpare

15 maj 2024

15 maj 2024