Supply Planner till företag i Solna

Supply Planner till företag i Solna

Arbetsbeskrivning

Supply Planner till kund i Stockholm

Detta är ett konsultuppdrag med start snarast och till mars 2023.

Vi behöver dig som bland annat är engagerad, strukturerad och analytisk. Vi erbjuder en fartfylld miljö och spännande arbetsuppgifter.

Som Supply Planner är du ansvarig för att planera och genomföra företagets varuinköp baserat på fastställd behovsprognos utifrån uppgjorda avtal med huvudmän och leverantörer.

Tjänsten är en operativ funktion i varuförsörjningen och ansvarar för att säkerställa att mål satt lagertillgänglighet uppnås för sortimentet, vilket ska möjliggöra för bolaget att klara försäljningsmål, servicegradsmål samt krav på lageromsättning. Samarbete med kollegor på Marknad, Försäljning, Produktion, Kundservice och övrig Logistik/Inköp är av största vikt att uppnå dessa mål.

Väsentliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Planera, genomföra och bevaka nödvändiga inköp av färdigvaror, tillbehör, råvaror och insatsmaterial för de behov som föreligger i företaget
• Självständigt svara för nödvändiga kontakter med huvudmän, leverantörer, transportörer, 3PL samt tullmyndigheter och andra externa samarbetspartner
• Aktivt delta i funktionsöverskridande prognos- och planeringsmöten med övriga avdelningar
• Kontinuerligt övervaka och revidera gjorda beställningar och inleveranser utifrån förändrade behov eller störningar i logistik- och produktionsflödet
• Aktivt bevaka och förbygga att inkuranser, bristsituationer och överlager uppstår samt initiera nödvändiga säljåtgärder och föreslå förändringar på säkerhetslagernivåer
• Säkerställa att företagets lagerredovisning är korrekt och i samarbete med 3PL arbeta för ständiga förbättringar av varuhanteringen
• Delta i övrigt nödvändigt administrativt arbete såsom tullfrågor och bokslutsarbete och därvid säkerställa att relevant information tas fram och kvalitetsgranskas
• Kontinuerligt förbättra planeringsmetoder och arbetssätt samt delta i utvecklingsprojekt
• Utveckla och underhålla dokumentation och standardrutiner för planeringsprocessen
• Följa upp, rapportera och kommunicera relevanta nyckeltal till övriga organisationen (täcktid och lageromsättningshastighet).
• Proaktivt arbeta för bästa praxis och konsensus mellan olika funktioner i företaget (prognostisering, inköp, försäljning och marknadsföring, produktion, ekonomi och IT)



Vem är du?

Vi söker dig som har högskoleexamen inom logistik eller motsvarande relevant erfarenhet. För att lyckas i rollen krävs en god affärsförståelse och intresse för hela processen. Som person bör du vara analytisk, strukturerad, utåtriktad och kommunikativ. Vidare är du driven och har lätt för möten med andra människor.
Vi förutsätter att du kan tala och skriva svenska och engelska flytande. Likaså att du har goda kunskaper i Office-paketet. Då du kommer att ansvara för flera leverantörer sätter vi värde på att du har en förståelse för processer, kan arbeta i projektform och att du är självständig i ditt arbete. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från FMCG-branschen och logistik/planering liksom att du arbetat i affärssystemet SAP.

Därför vill du börja som konsult på First
Som konsult på First kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt ITP och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus!

Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter och du söker enkelt genom att registrera ditt CV genom att klicka på ansökningsknappen nedan eller med din Linkedin-profil. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Saideh Mousavi på saideh.mousavi@firstreserve.se. Med hänvisning till GDPR och din integritet har vi ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Reserve AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2022
  • Ansök senast: 9 mars 2022

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


Lageroperatör -Landskrona

Lageroperatör -Landskrona

13 maj 2024