OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gordion söker med hjälp av Arbetsförmedlingen Halmstad, Support tekniker.
Marknaden för självbetjäning växer snabbt. Gordion erbjuder alla typer av lösningar inom self-service med såväl hårdvara som mjukvara samt drifts- och servicetjänster. Med våra smarta modulbyggda kiosker kan vi snabbt leverera allt från en surfkiosk till en helautomatisk biluthyrning med betalfunktion - såväl inomhus som utomhus. Gordion är PCI-certifierad för säkra betalningar i hela Norden. Gordion är nordens största bolag med helt fokus på olika kiosklösningar och varit i branschen sedan 1990 och växer stadigt med antal anställda och omsättning. Bolaget är mycket innovativt och leder den tekniska utvecklingen i detta segment och personalen är en mycket viktig resurs. Läs mer på www.gordion.se
Arbetsbeskrivning:
Huvudsakliga arbetsuppgifter är support via mail och telefon till våra kunder. Du kommer via telefon och mail hjälpa kunder att på bästa sätt reda ut tekniska problem och bidra med lösningar. Med en positiv inställning och stor flexibilitet kommer du att möta en hög variation av kundfrågor vilket ställer krav på din förmåga att lyssna till kundens specifika problem och lösning. Det är viktigt att man har ett lösningsorienterat tänk och kan se helheten i kundens behov.
o Ansvar och hantera supportärenden
o Felsökning och åtgärd via remote verktyg
o Installation och uppsättning av datorer med tillhörande tjänster och applikationer
o Genomföra felsökning av produkter och tjänster
o Hantera utbytesprodukter/reservdelar/returer
o Uppdatering av applikationer och programvara
o Erfarenhet av nätverk, brandväggar och switchar
Din profil:
Är du en social och strukturerad person med tidigare erfarenhet av teknisk support med ett stort IT och teknikintresse. Tycker du om att lösa problem och har lätt för att sätta dig in och förstå problem. Vi söker dig med en mycket hög kommunikativ förmåga samt stort kundfokus. Vidare har du en analytisk förmåga och arbetar målmedvetet och självständigt. Då är detta jobb för dig. Den ena dagen är inte den andra lik så det är viktigt att du trivs med variationer.
Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift. Dokumenterade och goda IT kunskaper i PC och Windowsmiljön. Erfarenhet av liknande jobb som supporttekniker och hantering av ärenden via ärendehanteringssystem sedan tidigare är ett krav.
B-Körkort är ett krav då serviceresor förekommer.
Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Skicka ansökan och CV via länken senast den 6/11
https://www.recruto.se/apps/modal-window/new-candidate/jobid/10841