Support- & Applikationsspecialist

Arbetsbeskrivning

Vi söker en självgående supportspecialist med kunskaper inom systemutveckling.

Om kundbolaget:
Vår kund är den ledande leverantören av programvara för tull och transport. Bolaget tillhandahåller programvara och nätbaserade tjänster som skapar effektivitet, kundnytta och precision i inköpen av logistiktjänster.

Jobbeskrivning:
Som supporttekniker är du ansiktet utåt och har mycket kontakt med kunder. Du kommer ta ärenden från kund och ska helst kunna lösa dessa själv i första hand. Därför är det bra om du har kunskaper inom systemutveckling och databaser.
Du har några års erfarenhet av att arbeta inom IT och vill använda din kunskap för att hjälpa andra. Det kommer ställas krav på att du är självgående i ditt jobb.
Detta är en utmärkt möjlighet för dig som på sikt vill vidareutvecklas mot roller som systemutvecklare och konsult.

Kompetenskrav:
- Har erfarenhet av att arbeta med teknisk support
- Kunskaper inom systemutveckling
- Har minst gymnasial utbildning inom IT/teknik
- Har god kunskaper om Windowsplattformen och Microsoft portföljen främst kopplat till klientsidan
- Goda kunskaper om hårdvara såsom PC, skrivare och kringutrustning
- Arbetat båda med att supportera kunder på plats och remote.
- God dokumentationsförmåga.
- Intresse för kundrelationer
- Språk: Svenska och engelska

Meriterande kompetenser:
- Databaser: Oracle och Microsft SQL
- XML och XSL
- Edifact messaging
- Grundläggande kunskaper i scripting (VBS, VBA ...)
- Erfarenhet från logistik-, tull- och, eller transportbranschen

Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper . För att lyckas och trivas i rollen som tror vi att du är driven, flexibel och tycker om att hjälpa användare. Du tycker att det är roligt med kundkontakt och brinner för problemlösning.

Du erbjuds:
Vi erbjuder en flexibel och trivsam arbetsmiljö, där det finns stora möjligheter till personlig utveckling i form av vidarutbildning och mentorskap. Du kommer att ha möjlighet att bidra till verksamhetsutvecklingen med nya dina idéer och nya perspektiv välkomnas.


Om tjänsten:
Startdatum: Snarast (med hänsyn till uppsägningstid)
Omfattning: Heltid
Plats: Malmö
Anställning: Direkt hos kund

Ansök snarast då urval sker löpande.

Beskriv i din ansökan varför just du skulle vara lämplig för rollen.
För mer information, kontakta eWork Rekrytering på:
rekrytering.gbg@ework.se 
0707649503

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Cederholm-Wik

Anna Ålander
08 50 60 55 34
Karoline Erixon
08-50605573
Radin Golrokh

Johanna Wahlberg
0850605573
Rekryteringskonsult Cecilia Sjölin
0707357933 0736-735575
Jeanette Rumenius
0704978936
Rekryteringskonsult Henrietta Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eWork Scandinavia AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 12 maj 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 60
STOCKHOLM

Postadress

Klarabergsgatan 60, 1 tr
Stockholm, 11121

Liknande jobb


Teknisk systemspecialist till växande EdTech-bolag

Teknisk systemspecialist till växande EdTech-bolag

8 december 2021

IT Service Desk Administrator

IT Service Desk Administrator

8 december 2021