Support Consultant till Element Logic

Arbetsbeskrivning

Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer för stora och små lager. Bolaget grundades 1985 och är marknadsledande inom flera marknadssegment och har stor expertis och erfarenhet. Element Logic är specialiserade på interna logistikprocesser; vi designar, utvecklar och levererar de mest fördelaktiga lagerlösningarna. Vi har den senaste kompetensen inom det unika automatiserade lagrings- och minilastningssystemet AutoStore® samt vår mjukvara eManager som optimerar lagrets prestanda. Huvudkontoret ligger i Kløfta, Norge, med dotterbolag i Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Frankrike och Polen.

https://www.elementlogic.net/

Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment. Det har givit oss en gedigen kompetens och erfarenhet. Vi ser hela tiden till att lära oss något nytt, både hemma och utomlands. Om du vill arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kundlager till det mest effektiva i Europa är det här platsen att vara!

Har du ett stort intresse för kundsupport, teknik, felsökning och problemlösning samt vill stötta kunder i Europa inom automatiserade lagerlösningar?

Arbetsbeskrivning:

När en anläggning är klar och driftsatt är denna position den viktigaste för våra kunder. Support teamet ser hur anläggningen fungerar i realtid och kan arbeta proaktivt med förbättringsförslag. När något inte fungerar startas omgående en felsökning för att hitta felet på egen hand eller tillsammans med dina kollegor. Det är en stor teknisk variation i arbetet, från inkommande ärenden, både med 1st line och 2nd line support till förbättringsprojekt.

Du sitter på Elements Sverige kontor i Lund tillsammans med dina kollegor med uppkoppling mot kundens system. I tjänsten ingår beredskap med ett roterande schema för att ge bra service till våra kunder.

Kvalifikationer & bakgrund

• IT utbildning
• Erfarenhet av teknisk kundsupport
• God engelska och svenska i tal och skrift
• God förståelse av internlogistik och flöde
• God kunskap inom SQL-databas och queries
• God förståelse för systemintegration

Du som person:

För att lyckas i denna roll krävs en god förmåga att lyssna och förstå kunden och samtidigt arbeta effektivt och strukturerat för att uppnå god kvalitet. Vi vill att du gillar att ta ansvar samt är en lagspelare som är rak och tydlig i din kommunikation. Du är serviceinriktad och har en mycket god förmåga att skapa tillförlitliga och långsiktiga relationer. För att lyckas i rollen krävs en stor portion envishet, nyfikenhet tillsammans med en stark vilja att finna lösning på det som du ställs inför.

Ansökan:

Vi samarbetar PS Partner i denna rekrytering .

Registrera din CV så kontaktar vi dig så snart som möjligt.

För frågor kontakta rekryteringskonsult anna.petersson@pspartner.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PXpress
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 13 oktober 2021

Liknande jobb


27 oktober 2021

Tekniskt nyfiken och service minded problemlösare

Tekniskt nyfiken och service minded problemlösare

27 oktober 2021