Support Consultant/IT support till Element Logic

Arbetsbeskrivning

I över 30 år har Element Logic optimerat lagerprestanda.

2020 installerade vi fler AutoStore-lösningar än något annat företag i världen, och vi fortsätter att skapa smarta lösningar för att hjälpa lagerverksamheter att hantera kundernas ökande efterfrågan på snabba leveranser. Våra robotlösningar, mjukvara och konsultverksamhet hjälper företag att förbättra sina värdekedjor och bli mer lönsamma.
Vi optimerar lager av alla storlekar inom ett brett spektrum av branscher, inklusive elektroniska komponenter, reservdistribution, konsumentelektronik, 3PL, läkemedel, kläder, sportutrustning och mer. Som ursprunglig AutoStore®-partner har vi stor erfarenhet av att designa, leverera och installera skräddarsydda lösningar som förbättrar kunders arbetsflöde. Element Logic har mer än 200 anställda i Europa och omsatte 100 miljoner euro 2020. Vårt huvudkontor är i Norge, med dotterbolag över hela Europa.

https://www.elementlogic.net/

https://youtu.be/NPIig10HQYc

Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment. Det har givit oss en gedigen kompetens och erfarenhet. Vi ser hela tiden till att lära oss något nytt, både hemma och utomlands. Om du vill arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kundlager till det mest effektiva i Europa är det här platsen att vara!

Har du ett stort intresse för kundsupport, teknik, felsökning och problemlösning samt vill stötta kunder i Europa inom automatiserade lagerlösningar?

Arbetsbeskrivning:

När en anläggning är klar och driftsatt är denna position den viktigaste för våra kunder. Support teamet ser hur anläggningen fungerar i realtid och kan arbeta proaktivt med förbättringsförslag. När något inte fungerar startas omgående en felsökning för att hitta felet på egen hand eller tillsammans med dina kollegor. Det är en stor teknisk variation i arbetet, från inkommande ärenden, både med 1st line och 2nd line support till förbättringsprojekt.

Du sitter på Elements Sverige kontor i Lund tillsammans med dina kollegor med uppkoppling mot kundens system. I tjänsten ingår beredskap med ett roterande schema för att ge bra service till våra kunder.

Kvalifikationer & bakgrund

• IT utbildning
• Erfarenhet av teknisk kundsupport
• God engelska och svenska i tal och skrift
• God förståelse av internlogistik och flöde
• God kunskap inom SQL-databas och queries
• God förståelse för systemintegration

Du som person:

För att lyckas i denna roll krävs en god förmåga att lyssna och förstå kunden och samtidigt arbeta effektivt och strukturerat för att uppnå god kvalitet. Vi vill att du gillar att ta ansvar samt är en lagspelare som är rak och tydlig i din kommunikation. Du är serviceinriktad och har en mycket god förmåga att skapa tillförlitliga och långsiktiga relationer. För att lyckas i rollen krävs en stor portion envishet, nyfikenhet tillsammans med en stark vilja att finna lösning på det som du ställs inför.

Ansökan:

Vi samarbetar PS Partner i denna rekrytering .

Registrera din CV så kontaktar vi dig så snart som möjligt.

För frågor kontakta rekryteringskonsult Sandra.syren@pspartner.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PXpress
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2021
  • Ansök senast: 30 december 2021

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

SUPPORTTEKNIKER

15 maj 2024