Support engineer / IT-support till global koncern

Support engineer / IT-support till global koncern

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Företaget är en världsledande tillverkare av produkter för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Koncernen har över 13 000 medarbetare i 40 länder. Vi berättar mer om företaget under intervjun.

Arbetsuppgifter:

Arbetsuppgifter
I rollen som IT-support ingår du i ett team där ni tillsammans ansvarar för alla IT ärenden som är relaterade till produktionen på företaget. Du sitter i både första, andra och tredjelinjen och hanterar supportärenden som inkommer via telefon och mejl. Du arbetar även med att konfigurera fabriksutrustning så som skrivare, scannrar, datorer etc. Du kommer även att vara med i utvecklingsprojekt och arbeta med ständiga förbättringar. Vidare tar du ansvar för de uppgifter du tar till dig utförs och kommunicerar på ett professionellt sätt samt bidrar till en ständig förbättring av verksamheten med kunden i fokus.

Företaget står inför en omvandling från en traditionell produktion till mer automatiserade processer vilket ställer högre krav på en IT-support då robotar, maskiner och annan utrustning kommer att anslutas till IT-lösningar. Detta innebär att du som IT-supporttekniker kommer att ha en central roll i pågående projekt för att driva automatiseringen vidare.

Profil:

• Några års arbetslivserfarenhet som IT-supporttekniker i en produktionsverksamhet
• Avslutad eftergymnasial utbildning inom området
• Kunskap i Active Directory, Office 365, Windows server, IOT och SQL
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Vi söker dig med ett stort intresse för IT och service. Du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och driva ditt arbete framåt. Med en positiv attityd antar du och löser de problem samt utmaningar som du stöter på. Du trivs i kontakten med nya personer och du är en lagspelare.

Övrig information:

Start: April
Plats: Huskvarna, Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT-support, IT-supporttekniker, supporttekniker, tekniker, support, IT, fabrik, produktion, första linjen, andra linjen, tredje linjen, ärenden, Active Directory, Office 365, Microsoft Server, SQL, IOT, service, felsökning, konfigurering, uppdrag, heltid, Huskvarna, Jönköping

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010