Support Engineer till MultiQ

Support Engineer till MultiQ

Arbetsbeskrivning

MultiQ gör just nu en hård satsning mot support och services där målet är att bygga en global serviceorganisation. I den tekniska supporten finns ett stort fokus på kundupplevelsen, där du kommer att spela en central roll. Vi söker dig som är en stjärna på kommunikation och vill sätta användaren i fokus. Här får du axla en fartfylld och högkvalitativ supportroll samtidigt som du bidrar till att driva utvecklingsarbetet i MultiQs tillväxtresa!

OM TJÄNSTEN
MultiQ är ledande i norra Europa inom framtidens digitala kommunikationslösning – Digital signage! MultiQ är en av de största distributörerna av digitala skyltar och skräddarsydda monitorer i norra Europa. Deras lösningar är tillgängliga för många olika branscher som bank, retail, industri, transport, myndigheter och spelmarknaden. Trots att MultiQ är en stor spelare i branschen är det ett litet och familjärt företag som genomsyras av gemenskap och en härlig stämning!

MultiQ befinner sig just nu i en stor förändringsfas där tjänste-området är ett stort fokusområde. Detta innebär att supportens krav gällande kvalité och kundnöjdhet stärks ytterligare. Därmed behöver de anställa ytterligare entusiastiska och drivna medarbetare som vill vara med och driva utvecklingen av supporten! Gruppen är ett sammansvetsat team som värderar samarbete, god service och teamkänsla. En självklarhet är att alla hjälps åt där det behövs.



Du erbjuds


* Stort ägandeskap i rollen och frihet under ansvar. Här får du vara med och utveckla bolagets arbete med service och kundnöjdhet för att lyfta supporten till nästa nivå
* Att arbeta på ett mindre bolag med god sammanhållning. Alltifrån gemensamma frukostar till teamaktiviteter och workshops för att utvecklas och stärkas tillsammans
* Kontinuerlig återkoppling från ledare och mentor som bidrar med feedback för att du ska kunna utvecklas inom ditt ansvarsområde


ARBETSUPPGIFTER
Som Support Engineer kommer du ha en varierad roll med stort ansvar för ditt område. Du ansvarar för ärendehantering som präglas av en hög felsökningskaraktär. Du kommer att bidra med avancerad teknisk support till MultiQs kunder och samarbetspartners. Dina ärenden kommer vara relaterade till de digitala skärmarna och kan därmed härledas till både hårdvara, mjukvara och nätverksproblem. Du kommer även att ansvara för organisationsutvecklande projekt. Rollen innebär många kontaktytor internt, du kommer att ha kontakt med ansvariga för projekt, R&D/produkt och sälj för att säkerställa den bästa kundupplevelsen av MultiQs tjänster och produkter.

VI SÖKER DIG SOM
* Har minst 2 års erfarenhet i en roll som motsvarar arbetsuppgifter inom IT Service Management. Du ska kunna ge exempel på hur du arbetar med: Incident Management, Problem Management samt Knowledge Management


* Har ett stort tekniskt intresse, brinner för support och har en hög strävan mot kundnöjdhet - Motivera ditt intresse för rollen och beskriv din erfarenhet av support i ditt personliga brev. Vi vill gärna läsa vad du är mest stolt över i supportrollen och hur du arbetar med kundnöjdhet
* Är obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift


Det ses som meriterande om du:
* Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis datavetenskap, systemvetenskap eller liknande
* Kan kommunicera på danska eller norska

Som person är du:


* Resultatinriktad
* Serviceinriktad
* Självgående
* Problemlösande


Övrig information


* Start: April
* Omfattning: Heltid, jour-arbete kan förekomma
* Placering: Lund Ideon
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och MultiQs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
På MultiQ värderas de anställda högt och ses som företagets bästa ambassadörer. Nyfiken hur det är att arbeta på MultiQ? Läs personalporträtt HÄR

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2020
  • Ansök senast: 4 maj 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024