OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Clavister
Clavister är en ledande tillverkare inom nätverkssäkerhet, Clavister grundades 1997 och idag jobbar cirka 65 personer på huvudkontoret i Örnsköldsvik. Vi behöver nu stärka vårt Customer Support team med en person, initialt kommer det primära arbetet att bestå av teknisk support till våra kunder.
Jobbeskrivning
Customer Support ansvarar för teknisk support och konsulttjänster till våra partners och kunder globalt. Arbetet är mycket varierande och kräver hög känsla för service och kundomhändertagande samt djup kompetens i TCP/IP baserade nätverk och nätverkssäkerhet. Du kommer primärt att arbeta med konsulttjänster men kommer även att ha ett väldigt tätt samarbete med våra R&D team.
Vem är du?
- Vi ser helst att du har relevanta universitetsstudier kombinerat med arbetserfarenheter.
- Erfarenhet i VMware, KVM, MS/MY SQL, Linux, Windows server och skriptspråk såsom PHP och Python är en klar fördel.
- Du har djup teknisk förståelse av TCP/IP baserad kommunikation, tidigare jobberfarenhet av VPN, nätverkssäkerhet, Next Generation Firewalls och brandväggar är en merit.
- Du är tekniskt intresserad och har en förmåga att snabbt sätta dig in ny teknik och mjukvaror.
- Du har god analytisk förmåga och gillar problemlösning.
- Du är ansvarstagande och är kund och lösningsfokuserad.
- Du talar och skriver felfri svenska och engelska.
Hos Clavister kommer du att jobba med några av världens mest teknisk krävande kunder, därför är dina personliga kvalitéer mycket viktiga för oss. Vi söker personer med förmåga att förstå och analysera tekniska problem, som växer i en organisation där inget är omöjligt, som kan jobba under stress och som tar ansvar och vill växa som personer.