Support / Nätverksövervakning

Arbetsbeskrivning

Just nu har vi flera kunder som söker supportproffs inom nätverk och övervakning. Det som är gemensamt för dessa kunder är att de söker dig med rätt inställning, som tar initiativ och som tycker det är kul att leverera service och snabba kvalitativa lösningar till kunderna.

Som NOC-tekniker är du en viktig kugge för att få kundernas vardag att flyta på. Du agerar på larm och eskalerar mer komplexa fel till 2nd level support så snabbt och effektivt som möjligt. Du håller kunderna informerade om pågående driftstörningar och kommande planerade arbeten. Du är en viktig del i att information delges korrekt och i tid såväl internt som externt. Du är delaktig i säkerställande av att rutiner finns på plats och att de efterlevs för att så effektivt som möjligt hantera de ärenden som kommer in till NOC.

För att vara rätt person för dessa roller skall du ha kunden i fokus och du vet vad det innebär att ge bästa service. Du har ett genuint tekniskt intresse och kan med gott samvete kalla dig själv pålitlig, initiativtagande, glad och positiv. Det kan förekomma inslag av enstaka kvällspass.

Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma:

* Hantera larm och inkommande ärenden enligt SLA

* Felsökning och felavhjälpning

* Uppdatera ärenden med information i den utsträckning att ärenden blir personoberoende

* Utveckla sin tekniska förmåga

* Vid behov ta nödvändiga certifieringar

* Bistå Leveransavdelningen i projekt vid behov och i mån av tid

* Informera Driftansvarig kring oklarheter och brister i rutiner.

* Agera på ett konsultmässigt vis gentemot kund medveten om vad som ingår i NOCtjänsten. Vid oklara fall kontakta Driftansvarig för utvärdering av situation.

* Bidra med idéer för att skapa mervärde för NOC så som tjänster, produkter eller verktyg



Rollerna kräver förkunskaper inom:

* Linux

* TCP/IP

* Ethernet

* OSI modellen

* Svenska/engelska flytande

Det är meriterande om du har kunskaper inom övervakninssystem, säkerhet, WiFi, CCNA eller liknande certifikat.

Vi samarbetar med kunder som värdesätter personlig utveckling och en gedigen introduktion/upplärning. Tillsammans med goda kollegor får du en ordentlig introduktion och kommer att utvecklas och lära dig massor inom nätverk och få arbeta med avancerad teknologi. Du kommer att bli anställd av Maxkompetens i 6 månader för att sedan gå över till en fast anställning hos kunden.

Vi ser över ansökningarna löpande så skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot din ansökan.

Frågor kan besvaras av

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2020
  • Ansök senast: 3 december 2020

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024