Support Servicedesk

Support Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten.

Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi är inne i ett omfattande förnyelsearbete, i det är IT och digitalisering mycket centralt. Genom att förstå verksamheten och kombinera det med vår IT-kompetens kan vi leverera moderna och värdeskapande tjänster. Vårt mål är högt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet.

Vi har en stark övertygelse om att en nyckel för att lyckas (tillräckligt fort) är att vi lyckas släppa loss kraften hos alla våra medarbetare. Vi tror helt enkelt att ”om alla får göra mer av det Jag brinner för och får tillit att fatta egna beslut så går det fortare, blir bättre och vi har roligare på vägen”. Naturligtvis behöver detta kombineras av en stor förståelse för helheten och vad som gynnar vår resa.

Enheten IT Infrastruktur och sektionen Support – Servicedesk Härnösand 

Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling. Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.

Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Beskrivning
Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 50 medarbetare, vi arbetar tätt i team över orterna och söker idag nya medarbetare i Härnösand, IT-avdelningen och Arbetsförmedlingen framåt på vår resa.

Du kommer i din roll supportera våra interna användare (alla anställda på arbetsförmedlingen) och/eller våra externa kunder (arbetssökande, arbetsgivare och externa aktörer) via telefon och mail, du kommer även ingå i ett 2nd line team där du kommer ha möjligheten att vara lite mer specialist och hantera ärenden som 1st line lyfter vidare. Du kommer också ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder.

Vi arbetar idag mellan 7.20–17.10 och har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov.

Vi söker dig som har följande kvalifikationer:

- Avslutad gymnasieutbildning
- Har minst 1 års arbetslivserfarenhet inom första och/eller andra linje support under de senaste 5 åren.
- Vana från att ge support via telefon, gärna inom ramen för ITIL
- Goda generella IT-kunskaper
- Du har kundfokus, är serviceinriktad och en problemlösare
- Du är social, stresstålig och trivs att arbeta i team
- Du har en vilja att föra Arbetsförmedlingen framåt och att utveckla vår verksamhet
- Du behöver ha goda kunskaper i det svenska språket och behöver behärska engelska i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Tjänsterna är en tillsvidareanställning (6 månaders provanställning) samt ett vikariat med slutdatum 2020-12-31 med placering i Härnösand. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering, vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarienr: Af-2020/0008 7457 senast den 3/3-2020. Ansök elektroniskt via vårt rekryteringssystem, där du även får svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


IT- Tekniker till ESAB i Perstorp

IT- Tekniker till ESAB i Perstorp

16 maj 2024

Teknisk Support - Sundsvall

Teknisk Support - Sundsvall

16 maj 2024

16 maj 2024