Support Specialist till Köping

Support Specialist till Köping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Support Specialist som gillar tekniska utmaningar i fabriksmiljö sökes till vår kund som ingår i en världsledande koncern inom fordonsindustrin. De hanterar koncernens övergripande IT strategier och har slutgiltiga ansvaret för all utveckling, leverans, support av IT-lösningar och tjänster.



Ansvarsområden
Du kommer att tillhöra fabrikssupporten i ett team som supporterar och gör förebyggande underhåll av IT-utrustningen i anläggningen. Du får vara med och utveckla och bidra till förbättringsarbetet och komma med innovativa lösningar. 

Det här är en bred roll där du kommer att arbeta “högt och lågt”. I ditt dagliga arbete kommer du att arbeta med 2nd line och supportera på plats i fabriken. Uppgifter som förekommer är till exempel konfigurera och installera fabriksutrustning, arbeta med våra interna system för att förebygga händelser. Nu ska man göra utrullning av Office 365 så det är bra om du har erfarenhet av det.  Administrativt arbete som dokumentation, uppdateringar, kvalitetsarbete är också en viktig del i arbetet som vi lägger stor vikt vid att du har erfarenhet av. 

Som person behöver du ha ett positivt synsätt, vara driven och vilja lära dig nytt. Du är en lagspelare som gillar att dela med dig men också att lära av andra. Du är engagerad och tar ansvar för att slutföra dina arbetsuppgifter.  Kundfokuserad, lätt för att kommunicera och knyta kontakter är också viktiga egenskaper som vi gärna ser att du har. 



Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område och 2-3 års erfarenhet av att arbeta med teknisk support i produktions/ fabriksmiljö

Du behöver ha erfarenhet av:
Fabriks IT, IT-utrustning, truck PC
Problem-, incident- och förändringshantering (ITIL)
Dator hårdvara och programvara
LAN- och WAN-kommunikation (TCP / IP)
ITIL-processer, 
Supportverktyg som Remedy, Service Now eller liknande
Engelska och svenska flytande i tal och skrift

Meriterande om du har erfarenhet av:
Supportverktygen EWO och Kaizen 

Personliga egenskaper:
Driven 
Engagerad
Ansvarstagande
Noggrann




Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande. Anställningen kan besättas före sista ansökningsdatum, så ansök så snart som möjligt. För information: Kontakta Mari Larsson, mari.larsson@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024