Support Spelföretag

Arbetsbeskrivning

Vi söker fyra nyutexaminerade personer för arbete hos vår kund i Stockholm. Vår kund är ett spelföretag med internationell prägel. Arbetet innefattar support, rådgivning till deras kunder och övervakning 24/7 av systemet. Serverbaserade spel och betalning för dessa är systemetes huvudsakliga syfte. I det dagliga arbetet skall dessa personer också tillse så att manualer och instruktioner hålls uppdaterade och aktuella. Ni kommer att ingå i en liten arbetsgrupp tillsammans med en ytterligare junior supportingenjör samt en ansvarig senior supportingenjör. Utbildning på plats hos olika kunder kan förekomma. Upplägget för denna anställning är att börja med en anställning hos Kornboden för uthyrning till kunden, för att efter de inledande sex månaderna sedan övergå till en anställning på plats hos dem. Kvalifikationer: Vi söker er som har en max två år gammal slutförd högskole- eller universitetsutbildning med lämplig inriktning. Ni har en vilja att lära er mer och utvecklas vidare på er nya arbetsplats. Ni har också: - Någon vana av kundsupport - Ett flexibelt sätt att arbeta - Datatekniskt kunnande med erfarenhet både från Windows och Linux - Kunskaper i hantering av Oracle databaser - Flytande engelska i tal och skrift - En vilja att resa och under perioder eventuellt kunna jobba utomlands Vana av spelindustrin i någon form är ett plus.

Sammanfattning

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010