Support System Operations sökes till tekniskt ledande bolag!

Support System Operations sökes till tekniskt ledande bolag!

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget:  
Har du hunnit samla på dig några års arbetslivserfarenhet, är redo för nästa utmaning och vill ha möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi helt rätt tjänst för dig!

Vår kund söker en kompetent Stödsystemutvecklare (även kallat Support System Operations) som har intresse och förståelse för tekniken. Du kommer arbeta i ett team där man gemensamt ansvarar för att lösa arbetsuppgifter och där arbetsklimatet präglas av hjälpsamhet och samarbete. Rollen innefattar att skapa, underhålla och drifta ett system som ligger till stöd för cirka 800 användare. Det är en bred roll där du får möjlighet att utvecklas utifrån dina förutsättningar och preferenser. 

Arbetet sker i en Linux baserad miljö. Här får du möjlighet att arbeta nära användarna samt komma i kontakt med utvecklarna och deras utmaningar. Du kommer ingå i ett team på 26 personer med en salig blandning personligheter där de värnar om mångfald och individers olikheter.  

Vi söker dig som:  
Vi söker dig som har en gedigen teknisk bakgrund och har cirka 3-6 års tidigare arbetslivserfarenhet. Du har förslagsvis en universitets- eller högskoleutbildning med någon relevant teknisk inriktning. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av Jira, Jenkins, Ansible eller Debian. Du är van och trivs med ett Agilt arbetssätt. Troligtvis har du ett starkt intresse för automatisering, säkerhet och problemlösning. 

Som person är du kommunikativ, noggrann samt van att samarbeta med andra människor och vill utvecklas inom de ovan nämnda teknikområdena. Du har en hög analytisk förmåga och drivs av arbete med god kvalité. Du behärskar det svenska och engelska språket flytande i både tal och skrift.  

Om företaget:  
Vår kund är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. Ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Med över 15 500 medarbetare och verksamhet på samtliga kontinenter är de tekniskt ledande inom många områden. 

Om anställningen:  
Du kommer att vara anställd som konsult hos Xamera, det innebär att du är heltidsanställd hos Xamera de första 6 månaderna. Den fulla ambitionen är sedan att du ska gå över i en anställning hos kundföretaget. Xamera vill att du ska trivas på jobbet, du får därför en konsultchef som finns där för dig att bolla tankar och frågor med under din tid. Som konsult via oss får du ta del av ett trygghetspaket där det bland annat ingår tjänstepension och försäkringar. Du kommer även att bli en del av Xameras nätverk där du kommer att få utbyte med andra konsulter, detta genom events, utbildningar och AW:s.    

Xamera är karriärföretaget som specialiserar sig på att du ska hitta helt rätt i karriären inom IT- och tekniksektorn, hos Xamera finns ett urval av spännande karriärmöjligheter för ingenjörer och tekniska profiler!  

Startdatum: Enligt överenskommelse. 

Allmän information: 

Ansök genom länken nedan! Hittar du den inte? Klicka här: https://xamera.teamtailor.com/... (https://xamera.teamtailor.com/jobs/970890-support-system-operations-sokes-till-tekniskt-ledande-bolag). Om du har några frågor gällande tjänsten kan du kontakta rebecka@xamera.se. Detta uppdrag tillsätts löpande, så skicka iväg din ansökan idag.  

Ort: Stockholm. 

Publiceringsdatum: 2021-03-04. 

Sista ansökningsdatum: Intervjuer kommer att hållas löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xamera
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2021
  • Ansök senast: 7 april 2021

Liknande jobb


6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023