OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tekniska kunskaper, affärsförståelse - och vilja att växa?Support Systems Specialist med ambitioner till Readsoft ReadSoft är ett världsledande mjukvaruföretag som utvecklar och säljer programvara för automatisk dokumenthantering.Företaget grundades i Sverige 1991 och är idag en börsnoterad global koncern med ca 475 anställda i 16 länder i Europa, Nord- och Sydamerika, Asien och Australien..Mer information på www.readsoft.com Arbetsbeskrivning: Som systemansvarig ansvarar du för att utveckla och underhålla Readsofts globala Customer Care system RightNow CX.I ditt ansvar ingår att samla in nya krav, analysera och prioritera dessa samt att specificera de förändringar som behöver göras.Vidare ingår att säkerställa att överenskomna förändringar implemeneteras och kommer i produktion.Detta innebär både hands-on konfigurering i systemet såväl som att jobba utåtriktat med att säkerställa detaljerad information och fatta viktiga beslut på det underlag du samlat in.Arbetets omfattning: Detta är en rekrytering där du blir direkt anställd av Readsoft.Tjänsten är på heltid och tills vidare.Tillträde omgående eller efter din tillgänglighet.Utvecklingsmöjligheter: Detta är en perfekt tjänst för dig som är ny i din karriär och vill utvecklas!Readsoft ser gärna att denna person på sikt kan utvecklas mot en mer strategisk och projektledande roll med uppgift att driva projekt över funktionsgränserna för Readsoft.Dessa projekt kan innefatta förändringar i system, processer, kompetensbehov och organisation.Utöver detta finns också goda möjligheter att utvecklas inom organisationer till andra roller och i andra länder om ditt intresse är internationellt. Krav på person Kompetenskrav: Grundläggande för tjänsten är att du har goda tekniska kunskaper och grundförståelse för systemlösningar och bakomliggande arkitektur.RightNow CX är webbaserat varför breda kunskaper i webbutveckling är meriterande.Har du dessutom kunskaper i statistik och rapportframställning kan du mycket väl vara den vi söker.Engelska är koncernspråk och att vara flytande i tal och skrift är en förutsättning.Vi tror att du har en tekniskt orienterad högskole utbildning kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet, kanske har du arbetat extra med teknisk support eller helpdesk i ett större IT-företag, med förståelse för flöden i en supportorganisation.Det viktigaste är att du drivs av kombinationen teknik och verksamhet med affärsutveckling i fokus.Personliga egenskaper: Detta är en självständig roll vilket förutsätter att du som söker är självgående och trygg i att driva ditt eget arbete.Tjänsten kräver beslutsfattande på ibland bristande underlag varför du måste vara stark och beslutsför.Du är ansvarstagande och proaktiv med god förmåga att knyta kontakter och agerare drivande för att nå uppsatta mål.Din kommunikativa förmåga kommer att sättas på prov i denna tjänst varför vi tror att du trivs med att synas och vara ansiktet utåt för detta viktiga verktyg. Varmt välkommen med din ansökan!Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.Ansökan sker endast via nedanstående länk!