Support technician

Support technician

Arbetsbeskrivning

Xensam är ett ungt och hungrigt entreprenörsdrivet mjukvaruföretag som utvecklar nästa generations programvara för Software Asset Management. Vi har kunder över hela världen och 2019 flyttade vi vårt huvudkontor till centrala Stockholm. Företaget genomsyras av vår värdegrund, som fokuserar på innovation, ambition, lagspel och jämlikhet. Läs gärna mer på https://www.xensam.com.

Varför jobba på Xensam?
Möjlighet att jobba med en innovativ produkt och de senaste teknologierna.
En härlig grupp som drivs av ambition likväl som att ha kul tillsammans.
Vara med att forma och bli del av ett företag i kraftig expansion.
Stor möjlighet att kunna påverka både din egen karriärutveckling samt bolagets utveckling och utformning.
Frihet under ansvar, både gällande hur du utformar din arbetsdag och vilka verktyg du ska använda.
Vi bryr oss om vad du levererar, inte hur många timmar du jobbar, eller när du gör det.
En generös arbetskultur med fri tillgång till dryckeskyl, snacks mm.
Tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag.
Gemensam resa varje år vid uppnått budgetmål.



Xensam är, och kommer alltid att vara, ett innovationsbolag. Vi anställer människor med en bred uppsättning tekniska färdigheter som är redo att lösa några av branschens största utmaningar. Men framförallt anställer vi Dig som människa. Vi anser att det är oerhört mycket viktigare att bygga ett team med rätt personer, över rätt kompetens. För har man rätt personer med rätt förutsättningar, kommer de lära sig det de behöver kunna.
Vår värdegrund driver oss, och därför vill vi att Du som kandidat först av allt läser följande fyra citat och funderar på hur de träffar dig:


1. “It is a miracle that curiosity survives formal education.” – Albert Einstein
2. "Hard work beats talent, when talent doesn't work hard." – Tim Notke
3. “It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit.” – Harry S Truman
4. “Equality implies individuality.” – Trey Anastasio


Ansvarsområden:
· Arbeta med Xensams tekniska kundsupport. Våra kunder är allt från företag med tio anställda till de största organisationerna i världen.
· Stötta med testning (QA) av våra tekniska lösningar.


Önskad kompetens:
Serviceinriktad problemlösare.
Vilja och intresse av att lära sig nya saker.
God grundläggande teknisk kompetens.
Goda "Google-skills".
Erfarenheter från att ha jobbat i Windows-/Mac-/Linux-miljöer.
Erfarenhet från tekniska supportjobb (mjukvara).



Extra plus om du har:
Jobbat med SaaS-mjukvara.
Har erfarenhet av Software Asset Management.



Om Xensam
Xensam är ett ungt och hungrigt mjukvaruföretag som utvecklar nästa generation av Software Asset Management-programvara. Vi har kunder i hela världen och har sedan 2019 vårt huvudkontor i Stockholm. Företaget genomsyras av våra core values, som fokuserar på innovation, ambition, teamplay och jämlikhet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xensam AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2021
  • Ansök senast: 6 februari 2021

Postadress

Tomtebogatan 14
STOCKHOLM, 11339

Liknande jobb