Support-tekniker

Arbetsbeskrivning

Företaget: Repab är marknadsledande leverantör av affärssystem för fastighetsbranschen. Programvarorna spänner över områden som: ekonomi, hyror, drift, underhåll och dokumenthantering. Våra kunder är bl.a. bostadsföretag, fastighetsföretag och kommuner. Vi vänder oss till kunder såväl i Sverige som internationellt. Beskrivning av arbetsuppgifter: Arbetsuppgifter omfattar främst support åt våra kunder avseende vårt affärssystem Summarum. Supporten omfattar systemteknisk och datateknisk support samt systemanvändning. Även viss IT-teknisk support ingår. I uppgifterna ingår även kontinuerlig support till intern personal då behov uppstår. Du kommer att arbeta i vår Support- & IT-avdelning om cirka åtta personer där alla har ett stort individuellt ansvar. Beskrivning av kvalifikationer: Du bör ha följande dokumenterade kvalifikationer: Högskoleutbildning inom data-IT-området eller motsvarande kompetens, Färsk erfarenhet av arbete inom data-IT och därmed kontinuerligt kompetensutvecklad, Besitta god kompetens inom Windows samt dess servermiljö och webbplattformar, God kunskap om SQL-Server, Goda kunskaper i olika former av "scriptning", Förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Arbetsuppgifternas omfattande kund- och supportkontakter kräver god pedagogisk och social förmåga.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: REPAB AKTIEBOLAG
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 14 november 2008
  • Ansök senast: 5 december 2008

Liknande jobb


IT-tekniker till Sundsvall

IT-tekniker till Sundsvall

30 mars 2020

IT-Tekniker

15 februari 2010

IT tekniker / URVALSUPPDRAG

23 april 2010