Supportagent

Arbetsbeskrivning

Om Kivra
Kivra är en bättre plats för dina viktigheter. Samla brev, fakturor, kvitton och annat – som du annars hade haft i pärmar, byxfickor eller i olika pappershögar. Säkert, tillgängligt och bra för miljön. Kivra har för närvarande nästa 5 miljoner användare. Det innebär att varannan vuxen har Kivra, och vi fortsätter växa dagligen. Över 30 000 företag skickar brev, fakturor, vårdkallelser, lönespecar, anställningskontrakt och mycket mer via Kivra. Fler företag ansluter sig dagligen. Förra året lanserade vi en digital kvittotjänst och idag, knappt ett år senare, har drygt 150 miljoner digitala kvitton skickats genom Kivra.


Arbetsuppgifter
Som supportagent på Kivra så kommer du att ha en central roll genom att ha kontakt med våra användare och ge dem exceptionell service genom telefon, mail och sociala medier. Du kommunicerar på ett tydligt, engagerat och omtänksamt sätt och förstår värdet av god kundvård. Våra användare är utspridda över hela Sverige och genom alla åldrar, vilket ställer höga krav på hur vi kommunicerar. Vi i Kivras support vill skapa en fantastisk användarupplevelse både genom vår direkta kontakt med användaren och genom att vara användarens röst in till resten av organisationen.
Du kommer mestadels besvara frågor från privat- och företagsanvändare och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
- Telefon- och mailsupport för användare.
- Hantera ärenden i sociala medier.
- Utveckla befintliga supportrutiner.
- Eskalera och följa upp ärenden med andra avdelningar.




Din bakgrund
- Två års erfarenhet av kundtjänst eller annan servicerelaterad roll
- Erfarenhet av telefon som arbetsverktyg
- Du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska


Dina egenskaper
Att jobba i supporten på Kivra passar dig som har en positiv inställning och ett lösningsorienterat tankesätt. Du är en ”doer” som tar egna initiativ och drivs av att alltid ge bästa möjliga service - det viktigaste för supporten är trots allt vilken användarupplevelse vi skapar. Dessutom är du en trygg, tålamodig och empatisk person som enkelt kan förstå andras perspektiv och tycker om att göra det svåra enklare. Ibland har vi mer att göra, och då krävs det att alla hugger i och peppar varandra för att ge en så bra användarupplevelse som möjligt. För att trivas i Kivras glada supportteam behöver du vara en sann teamplayer!


Vi erbjuder
Kivra erbjuder en plats i ett engagerat team med möjlighet till hög innovationsgrad. Ett av Kivras värdeord är happy-happy vilket även återspeglas i omtanken kring Kivras personal. Förutom kollektivavtal och friskvård erbjuder vi ett antal andra fina förmåner. Välkommen med din ansökan, innehållandes CV och personligt brev, så snart som möjligt. Vid eventuella frågor om tjänsten, vänligen kontakta Sarah Ohlsson, Talent Acquisition Specialist, på sarah.ohlsson@kivra.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kivra AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Postadress

Vattugatan 17 6TR
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

23 maj 2024