Supportagent inom B2B mot Finland

Supportagent inom B2B mot Finland

Arbetsbeskrivning

Supportagent för finska företagskunder

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport och Multi Logistik.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu för vår uppdragsgivares räkning en finsktalande B2B-supportagent för omgående tillsättning, uppdraget är från omgående och till sista augusti 2020. Det kan finnas möjlighet till förlängning.
Uppdragsgivaren är ett världsomspännande företag inom hemelektronik med nordiskt huvudkontor i Kista Science City där också B2B-supporten sitter.



Nyckelmål för en supportagent inom B2B:

- Att med kunden i fokus ge professionell kundservice och hjälpa till med felsökning och åtgärder av följande varor: luftkonditionering (värmepumpar), dataskärmar, Hospitality-tvapparater, LFD (storformatsvisning) samt programvara för Samsungs mobiltelefoner.
- Vara noggrann och lyhörd så att viktig och korrekt information om kundens ärende samlas in och loggas.
- Följa upp och driva ärenden och se till kunden får korrekt och relevant återkoppling samt att service utförs enligt överenskommelse.
- Hantera kunder/ärenden via telefon och mail.
- I B2B-gruppen hanteras ärenden för alla nordiska länderna och man har delat ansvar.
- Registera kundinteraktioner och kontakter på rätt sätt för att säkerställa bästa möjliga kvalité och upplevelse för kunden.



Uppgifter och ansvarsområden:

- Ta emot och hantera inkomna ärenden från företagskunder via telefon och mail.
- Utföra teknisk felsökning
- Boka servicebeställningar
- Känna till processen för och kunna fatta beslut i DOA-fall
- Följa upp servicereparationer med servicepartners via e-post och telefon.
- Rapportera status för servicereparationer för Service Tracking Specialists.
- Utföra utgående kundsamtal för att följa upp kundupplevelsen
- Översätta texter från manualer, webbsidor och andra informativa meddelanden till "ditt" språk.
- Utöver ovanstående förekommer andra administrativa sysslor.




Arbetsuppgifter, krav och färdigheter:

Ärenden inkommer via telefon och/eller email och du behöver kunna handlägga ärenden för alla de nordiska länderna. Ni arbetar nära i gruppen vilket gör att ni har liknande arbetssätt så att vem som helst kan ta över och fortsätta handlägga redan påbörjat ärende.

Du har en positiv inställning till Samsungs produkter, Samsung som varumärke och till Samsungs kunder. Du har lätt för att samarbeta, är punktlig och pålitlig samt lojal mot dina arbetskamrater.

Du arbetar för att bygga starka och långsiktiga relationer med Samsungs kunder och du har förståelse för Samsungs flöden och kontaktvägar, både internt och externt.

Alla samtal ska loggas inom 15 minuter från samtalets avslut och du följer uppsatta rutiner för loggning av samtal där målet är 100%.

Du har ett bra självförtroende så att du kan få kunder att känna sig trygga, du är effektiv och strukturerad men också nyfiken och driven.

Du måste ha:
- förmågan att använda telefon och dator samtidigt och att använda datorn som ett arbetsredskap t.ex. att du lätt kan navigera mellan olika program.
- Stor erfarenhet av Outlook och Word.
- Erfarenhet av Excel.
- Erfarenhet av teknisk telefonsupport för liknande produkter.
- Språkkrav: Flytande svenska i tal och skrift, goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Ytterligare ett nordiskt språk är ett plus.

Önskvärt att ha erfarenhet från teknisk support för skärmar, monitorer och tv-apparater.

Under perioder med en hög arbetsbelastning behåller du fokus och arbetar aktivt för att skapa ett bra arbetsklimat för dig och dina kollegor. Du har en professionell framtoning då du i allt du skriver och säger är vår uppdragsgivares ansikte mot kunder, serviceställen, andra avdelningar hos uppdragsgivaren och återförsäljare.
Du tycker om att utvecklas, har lätt för att lära dig nya saker och att förvandla dina kunskaper till att praktiskt kunna hjälpa kunderna med uppkomna problem.



Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos uppdragsgivaren, din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar.
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal. Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan. Jag ser gärna att din ansökan innehåller ett möjligt startdatum och ett löneanspråk.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

/ Therese Barvell Rappel

Konsultchef Bemanningsstyrkan

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsstyrkan

Bemanningsstyrkan
0852523397
Bemanningsstyrkan
0852523397
Tony Barosen

Therese Barvell Rappel

Stefan Enlund

Linda Yavuz

Wictoria Hofmann

Mona Wågberg
076-249 08 61

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BEMANNINGSSTYRKAN I ROSERSBERG AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Skansvägen 27
ROSERSBERG

Postadress

Skansvägen 27
ROSERSBERG, 19572

Liknande jobb


Tentamensvärd till tentamensservice- intermittent med timlön

30 april 2024

Huvudvärd till tentamensservice - intermittent med timlön

30 april 2024