SUPPORTANSVARIG TILL FINANSIELL ID-TEKNIK

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en central och meningsfull roll i en samhällsviktig verksamhet? Som supportansvarig kommer du ansvara för att utveckla och driva arbetet att skapa en supportavdelning i toppklass. Du kommer också vara en drivande kraft i den fortsatta utvecklingen av BankID och vara med och bidra till digitaliseringen av samhället.

Om Finansiell ID-teknik och BankID

I snart 20 års tid har BankID revolutionerat vardagen med snabb och säker digital identifiering och lagt grunden för ett modernt och tillgängligt samhälle. Finansiell ID-Teknik äger, förvaltar och utvecklar BankID, Sveriges mest använda e-legitimation. Idag har BankID drygt 8 miljoner användare och mer än 5000 företag och myndigheter använder BankID för identifiering och underskrift i sina e-tjänster.

BankID utvecklas ständigt för att möta krav och förväntningar. Drivkraften är att underlätta människors vardag och högsta prioritet är att alltid säkra användarnas identitet och integritet. Finansiell ID-Teknik är en mindre organisation som växer snabbt. Företaget har nära samarbeten med olika experter och ett stort uppdrag: att tillhandahålla en säker och tillgänglig e-legitimation 24 timmar dygnet, året runt.

Kontoret ligger i centrala Stockholm och organisationen ger möjlighet till flexibilitet och arbete på distans.

Om rollen

I rollen som supportansvarig kommer du, tillsammans med andra, ansvara för support mot användare, andra supportaktörer, företag och myndigheter. Du kommer hantera och dokumentera ärenden samt arbeta med förbättring av arbetsprocesser. En stor del av arbetet består av skriftlig kommunikation vilket ställer krav på flytande svenska och engelska i både tal och skrift.

Du blir en central punkt som vid behov tar hjälp av både interna och externa parter. Du kommer koordinera, följa upp och rapportera ärenden och behöver förstå det tekniska sammanhanget samt ha ett intresse av att utveckla supportprocessen i sin helhet.

Finansiell ID-teknik är i en expansiv fas och du får vara med och forma dina arbetsuppgifter och arbetssätt. Du kommer få ta stort eget ansvar för samarbete och samverkan.

Erfarenhet och egenskaper

Du är kommunikativ, pedagogisk, självgående och ser samarbete som en självklarhet, både internt och externt. Du har lätt att uttrycka dig i text och kan förmedla information på ett ödmjukt och tydligt sätt. Eget ansvar driver dig och du kan snabbt sätt dig in i saker. Du arbetar bra både självständigt och tillsammans med kollegor.

För att lyckas behöver du ha teknisk förståelse, ha några års erfarenhet av teknisk support samt vara en van användare av Officepaketet. Du har relevant utbildning och erfarenhet av hur man använder ärendehanteringssystem med hantering av supportärenden och dokumentering.

Så här ansöker du

I den här rekryteringen samarbetar Finansiell ID-teknik med Grooo. Ansök via Groos hemsida så snart som möjligt. Vi hanterar ansökningar löpande men svar kan komma att dröja på grund av semestrar. Om du har frågor om tjänsten eller om Finansiell ID-teknik är du välkommen att kontakta Catrin Fraghstedt på catrin.fraghstedt@grooo.com. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Grooo AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024