Supportkonsult inom lön med tekniskt intresse till HRM

Arbetsbeskrivning

Supportkonsult inom lön med tekniskt intresse till HRM

Drivs du av teknik och problemlösning samtidigt som du har god förståelse kring lönehantering och dess system? Motiveras du av att erbjuda kunderna förstklassig service och få arbeta nära engagerade och stöttande kollegor? Har du intresse för system och en god teknisk förståelse? Då är tjänsten något för dig!

HRM:s värdegrunder är: Våga det oväntade - Agera för laget - Visa passion. Är det något som du kan identifiera dig med kommer du också att trivas på HRM. Våra värdegrunder ger dig möjlighet att vara med och påverka din egen vardag, något vi på HRM tycker är en viktig del i ditt engagemang här hos oss. Nu behöver HRM:s team på Customer Care förstärkas långsiktigt med ytterligare en stjärna inför att bolaget får flera nya kunder under året 2022! Tjänsten innebär en anställning direkt på HRM Software.

Arbetsuppgifter

Tjänsten innebär att du jobbar med teknisk support inom HRM:s HR-och lönesystem för stora organisationer. Som supportkonsult på HRM har du tillsammans med dina kollegor förvaltningsansvar för olika kunder och bedriver kvalificerad service via telefon och mail. Arbetsuppgifterna består främst av att ge support och stöd till kundens systemförvaltare, arbeta med problemlösningar i systemet, lösa olika tekniska frågeställningar, ta hand om felrapporteringar samt jobba tätt ihop med de tio andra medarbetarna i teamet customer care.

Din profil

För att du ska trivas i rollen som supportkonsult hos HRM är det viktigt att du har tekniskt intresse för att kunna få förståelse för den funktionalitet som HRM erbjuder sina kunder. Du bör också ha förmåga och intresse av att arbeta kundnära, både självständigt och i grupp. Eftersom du kommer ha daglig kontakt med kunder ser vi att du behöver vara affärsmässig och ha en bra känsla för att ge kundsupport mot företag, skapa relationer och vara trygg i dig själv. För att lyckas i rollen behöver du vara lösningsfokuserad, entusiastisk i ditt arbete och brinna för ständiga förbättringar.

Utöver dessa egenskaper bör du ha:

* Goda kunskaper inom löneprocessen, antingen genom erfarenhet eller utbildning.
* Goda kunskaper i svenska.

Meriterande kunskaper:

* Kunskaper inom databaser och SQL.

Övrig information

Placeringsort: Växjö
Arbetstid: Vardagar 08-17
Omfattning: Tillsvidare med tillämpad provanställning
Lön: Individuell lönesättning
Start: Under januari månad eller enligt överenskommelse

Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. HRM har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Nathalie Petersson på telefon 0733 20 56 35.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.

Om HRM

Vi på HRM Software har idag Sveriges senast utvecklade HR-/ lönesystem för stora organisationer. Systemet hanterar lön, personella resurser samt tid och bemanning. Innovativt, personligt och tillgängligt - precis som ett HR-/ lönestöd ska vara!

På kontoret i Växjö är vi totalt cirka 60 erfarna och engagerade medarbetare med olika bakgrund och i Costumer Care är det i nuläget 12 medarbetare. Det går bra för HRM Software. I takt med att HRM strategiskt växer och effektiviserar sina mjukvarulösningar inom HR med nya krävande uppdrag behöver vi förstärka med en person till kundstödsavdelningen Customer Care. Brinner du för affärssystem, kundservice och tydliga resultat finns det en god chans att du känner dig hemma här. Läs gärna mer på www.hrmsoftware.se

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på sex orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Software
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2021
  • Ansök senast: 3 december 2021

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024