Supportkonsult och kompetenssamordnare till affärssystem i molnet

Arbetsbeskrivning

Visma Software är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.

Brinner du för problemlösning och kundkontakt? Tycker du det låter spännande att arbeta med second line  support i ett toppmodernt ERP System? Vi söker nu Support Consultant till Vismas flaggskeppsprodukt Visma.net. Placeringsort är Malmö eller Stockholm, alternativt Krakow, Polen .



Vad erbjuder vi dig? I vårt Customer Success team på Visma Software kommer du, tillsammans med ett team av kunniga kollegor, få möjlighet att arbeta med en modern, molnbaserad produktlinje inom ERP system. Det är en produkt i framkant som vuxit snabbt de senaste åren och som ligger i fortsatt fokus för vidareutveckling. 

På Visma Software blir du en del av en vänlig, varm och öppen kultur på ett företag som satsar på sina medarbetare. Vårt bolag kännetecknas av stark framåtanda och entreprenörskap. Du blir en del av en stor teknologikoncern där kompetensutveckling och karriärmöjligheter står i fokus, och får tillgång till ett stort internationellt nätverk av duktiga techkollegor. Givetvis erbjuder vi konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner.



Om teamet Som Support Consultant kommer du  ingå i vårt multinationella Cloud Customer Success team. Vi arbetar bland annat med utbildning, att skapa material för self-service och second line support mot våra partners inom Visma.net produktlinje. Vi är totalt nio personer utspridda över våra kontor i Malmö, Stockholm och Krakow, Polen. Inom teamet har vi något olika roller men vi alla hjälps åt med att svara på inkomna supportärenden och stötta varandra. Förutom det egna teamet och våra partners kommer du även ha ett tätt samarbete med vår internationella utvecklingsavdelning. 



Om rollen Visma.net är ett komplett, integrerat affärssystem helt i molnet. Systemet hanterar dagligen affärskritiska processer för tusentals kunder i fem länder. Visma.net’s produkter säljs  via våra partner vilka också ansvarar för 1st line support. Detta innebär att i den här rollen arbetar du i 2nd line support mot våra certifierade partners. 

Vårt främsta fokus är proaktiv support och kunskapsdelning. Våra partners och kunder är otroligt viktiga för oss, och vi strävar därför varje dag efter att ge support i världsklass. För oss innebär det såväl snabb respons och trevligt bemötande, som hög servicegrad i enlighet med vårt kvalitetssystem. 



Arbetsuppgifter I rollen som Support Consultant ingår bland annat:

Dagligen hantera förfrågningar som kommer in från våra partners (tickets)


Arbeta aktivt med vårt Community så som skapa inlägg och svara på frågor/kommentarer


Rapportera reproducerbara problem


Dela kunskaper och färdigheter




Vem söker vi? På Visma brinner vi för lösningar och digitalisering, vilket vi hoppas att du också gör. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har en hög vilja att vårda våra kundrelationer och ge bra service. Som Support Consultant behöver du också vara en god problemlösare och triggas att ta dig an även mer komplexa frågeställningar. 

Dessutom tror vi att du:

Är ekonom med stort systemintresse, alternativt är du systemvetare med förståelse för bokföring och ekonomiska resonemang


Har förståelse för SQL-databaser


Kan kommunicera väl i både skrift och tal på såväl svenska som engelska


Kunskap om Visma.nets produkter är meriterande men inget krav.



Om oss Visma Software AB är ett mjukvarubolag inom den framgångsrika Vismakoncernen. Vi är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business. Vi är totalt cirka 200 anställda runt om i Sverige, Rumänien, Polen och Slovakien.



Ansökan Vi välkomnar en mångfald av sökande. Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Customer Success Manager Cecilia Tallner på cecilia.tallner@visma.com


Läs mer om vårt Privacy Statement här : https://www.visma.com/privacy/.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Wirsén
+46 702052440
Michael Nygren
+46 72-451 38 04
Emma Blomberg
+46 703137164
Niclas Nässlander
+46 (0)10 141 27 00
Pontus Atterfors

Carina Boström

Lena Lambert

Linda Sablic
+46 707 25 52 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Software AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Besöksadress

Neptuniplan 9
None

Postadress

Neptuniplan 9
Malmö, 20311

Liknande jobb


Senior supporttekniker

Senior supporttekniker

1 juni 2024

1 juni 2024

1 juni 2024