OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aditro är en ledande nordisk leverantör av lösningar som förbättrar affärsprocesser inom ekonomi, HR, dokumenthantering och logistik.Aditro har ett brett utbud av IT-drivna outsourcingtjänster, affärsstödjande konsulttjänster samt IT-lösningar baserade på modern teknologi och industriell metodik.Aditro hjälper kunderna att uppnå kostnads- och effektivitetsfördelar så att de både kan fokusera på sin egen kärnverksamhet och samtidigt öka sin konkurrenskraft.Aditro omsätter mer än 2,2 miljarder SEK (MEUR 205), har cirka 2000 anställda i Sverige, Finland, Norge och Estland samt 18 000 kunder inom privat och offentlig sektor.www.aditro.com Aditro söker en supportkonsult till sajten Offentliga jobb Arbetsuppgifter: Huvudsakliga arbetsuppgifter för dig som supportkonsult är att hjälpa kunder/kundsupport via telefon och mail.Dvs.svara på inkommande mail och telefonsamtal i frågor gällande systemanvändandet inom Offentliga jobb.Vi jobbar i ett ärendesystem - Onyx och Gemini - där du bevakar ärenden.Du ansvarar tillsammans med kollegorna för att lägga upp inkommande ärenden i ärendesystemet och att lägga upp nya kunder och göra dem klara för start.Detta innebär att bygga organisation, skapa behörighetsgrupper samt lägga in användare i våra system. För att kunden skall hantera systemet på ett smidigt sätt kommer du att skapa och uppdatera handledningar till systemet.Du kommer även att skriva informationstexter till kunderna gällande nyheter, uppdateringar mm. En av de viktigaste uppgifterna som supportkonsulten har är att hålla vad man lovar och återkomma till kunden med svar.Profil: Vi söker dig som har en god känsla för vad service är och kan på ett pedagogiskt sätt möta våra kunder.Jobbet har en stor variation av uppgifter och du måste vara flexibel i dina möten med kunden för att förstå problemställningen.Därefter krävs att du är påhittig, klurig och är en riktig problemlösare för att på bästa sätt lösa kundens problem. Som person bör du ha ett intresse och vara duktig på att arbeta med datorer.Ett plus är om du har dokumenterad erfarenhet av liknande arbete, tex support, kundtjänst med inriktning IT/teknik. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med våra kunder är det av stor vikt att du kan uttrycka dig väl på svenska språket i både tal och skrift. Erfarenhet & Utbildning: Vi tror att du har något eller några års arbetslivserfarenhet efter gymnasiet eller likartad utbildning.Har du eftergymnasial utbildning tex.KY-utbildning eller Folkhögskola inom IT eller Service är det meriterande men inget måste.Vi ser gärna att du har någon erfarenhet från support, kundtjänst eller liknande.För att passa för jobbet som supportkonsult är det mest meriterande din personlighet och att du passar in i gänget. Låter denna tjänst intressant?Skicka in din CV och en presentation av dig där du berättar varför du skulle passa för tjänsten som Supportkonsult Offentliga jobb.Tjänsten söker du på www.aditro.se/karriär/Lediga platser/Display Vacancies/Supportkonsult Offentliga Jobb. Tjänsten skall tillsättas snarast och vi kommer att intervjua löpande. Ange Supportkonsult OJ som rubrik.