Support/Kundtjänstmedarbetare till Electra Support sökes.

Support/Kundtjänstmedarbetare till Electra Support sökes.

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker nu en administrativ handläggare vars primära uppgifter är att hantera och koordinera inkommande kundserviceärenden via telefon och e-post. Tjänsten innebär fokus på att upprätthålla en god kundservice och en hög professionalism.
En del av jobbet som kundservicemedarbetare innebär att du tar emot samtal och e-post och hjälper konsumenter och partners med deras ärenden. Du ska hitta rätt lösning för kunden och administrera ärendet i affärssystemen. Du kommer tilldelas ett ansvarsområde där kontakt, utbildning och processer utvecklas tillsammans med uppdragsgivare. Vi ser självfallet till att du får all nödvändig utbildning under din anställning.
Tjänsten är en heltidstjänst med placering i Kalmar.

Kvalifikationer
I rollen som kundservicemedarbetare är de personliga egenskaperna av största vikt. Vi söker dig som har ett kundbemötande i världsklass och alltid levererar det lilla extra. Du har en god struktur i ditt arbete, arbetar noggrant med dina ärenden och sköter en god dokumentation i systemen.
Kompetenskrav:
•    Avslutad gymnasial utbildning
•    Erfarenhet från en kundserviceroll där telefonen har varit ett viktigt arbetsredskap
•    Flytande svenska och engelska i tal och skrift
•    Mycket goda kunskaper iMicrosoft Windows och Microsoft Office
•    Hög IT-mognad

Då tjänsten innebär samarbete med många avdelningar internt krävs det att du är en lagspelare. Du har en positiv inställning, är lösningsorienterad och är bekväm med att jobba i många parallella IT-system. 

Om arbetsgivaren
Electrakoncernen är en komplett leverantör av varor och tjänster inom handel och logistik. Våra kunder tillhör de ledande fackhandelskedjorna i Sverige. 
Läs gärna mer om vad som sker hos oss genom att klicka in på www.electra.seHur du ansöker
I denna rekrytering samarbetar Electra med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Terese Carlstedt
0703774551
Linda Petersson
070-3774574
Mary Winblad

Diana Höglund
072-3377454
Linnea Fransson
072-3377454
Pernilla Stahl
0723377455

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2020
  • Ansök senast: 18 oktober 2020

Besöksadress

Stuvaregatan 1 39231 Kalmar
None

Postadress

Stuvaregatan 1
Kalmar, 39231

Liknande jobb


Kundservice på deltid

Kundservice på deltid

26 april 2024

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

26 april 2024