Supportmedarbetare - 1st Line

Supportmedarbetare - 1st Line

Arbetsbeskrivning

Hoist Group grundades 1994 och levererar hotellteknik och tjänster till hotellbranschen över hela Norden, Europa, Mellanöstern och även Afrika. Vi brinner för att leverera sömlösa, tekniska lösningar till våra kunder som framförallt är hotell. Vi har en spännande utvecklingsresa kommande och fortsätter växa på marknaden i takt med att vi utökar vår produktportfölj.
Vår supportavdelning består av tekniskt begåvade medarbetare med spetskompetens och lång erfarenhet av branschen. Tillsammans utgör de navet för kundsupport och service. Teamet supporterar våra kunder inom Hoist Groups bokningssystem HotSoft & dess moduler/kringsystem till både hotellkedjor och fristående hotell. Supportavdelningen i Sverige arbetar tätt tillsammans med säljavdelning då säljaren agerar som kundernas kontaktperson samt externa leverantörer för att ha möjlighet att erbjuda bästa möjliga lösning till våra kunder. Vid mer komplexa ärenden tar supportavdelningen hjälp av 3rd line support och utvecklingsavdelningen.
Nu söker vi en ny kollega till teamet. Passar du in på beskrivningen och vill vara med på vår utvecklingsresa? Fortsätt läsa.
Arbetsuppgifter
Ge lösningsorienterad support till våra kunder.
Besvara supportärenden för våra svenska samt nordiska kunder.
Registrera och administrera supportärenden.
Felsökning och uppföljning.
Eskalering och arbetsfördelning.

Kvalifikationer
Har flera års efterenhet av bokningssystem för hotell (meriterande med erfarenhet i HotSoft)
Är servicefokuserad och brinner för att överträffa kundens förväntan.
Vana inom IT applikationssupport
Talar flytande Svenska och Engelska samt en generell förståelse för andra nordiska språk.
Har god förståelse för ekonomi och redovisning
Har relevant teknisk utbildning

Ytterligare information
För denna tjänst ser vi att du lever och andas för att ge fenomenal service till våra kunder. Vi ser att du är proaktiv lagspelare som ständigt ser laget ovan jaget och strävar för att dina kollegor ska trivas på jobbet samtidigt som ni jobbar mot era gemensamma mål.


Eftersom dina arbetsdagar kommer att bestå av att assistera våra kunder där deras tekniska kompetens inte räcker till, så ser vi gärna att du är lite av en nörd när det gäller system och teknik. Så har du ett genuint intresse för detta och även strävar efter att utvecklas inom det så kanske du är den vi söker. Det är inte heller en nackdel om du gillar att arbeta i ett högt tempo men samtidigt kan bibehålla en strukturerad vardag.
Hoist Group erbjuder ständigt interna utbildningar för att eftersträva hög utbildningsnivå för personalen. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvård.
Stämmer ovan uppgifter in på dig? Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hoist Group AB Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2022
  • Ansök senast: 6 maj 2022

Postadress

Röntgenvägen 2
Solna, 17154

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024