Supportmedarbetare inom IT sökes omgående!

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi nu en utåtriktad IT-supportmedarbetare. Du kommer att ansvara för att registrera och kategorisera såväl problem som beställningar för de du supporterar. Du kommer att ha höga rättigheter i samtliga system och du kommer att förväntas lösa problemen vid första kontakt. Detta kan ske genom antingen telefon, e-mail, chat, VIP-support eller ibland genom personlig kontakt. Att ge professionell och kundanpassad service är ryggraden i verksamheten. Till din hjälp har du en kunskapsdatabas samt dina egna eller dina kollegers kunskaper. Arbetet är processtyrt vilket ger hjälp med prioriteringar och koordinering.


Arbetsuppgifter:

I rollen kommer du att vara ansvarig för support- och servicefunktionen hos vår kund. Kombinerat med att du kommer att lösa IT-relaterade problem som löpande uppstår hos vår kunds olika verksamhetsområden kommer du arbeta proaktivt och utvecklande. Problem som kan uppstå kan vara, men är ej begränsat till, tekniska fel hos skrivare, datorer, telefoner, projektorer etc. Service Desken skapar samtliga användarkonton, tilldelar rättigheter och behörigheter för de flesta IT-systemen. Du kommer vidare att hjälpa kunder med att ansluta sig till bolagets tjänster, publicera uppdaterade prislistor på hemsida etc.

Profil:

- Utbildning inom IT och/eller erfarenhet av arbete inom Helpdesk eller liknande

- Genuint IT-intresse

- Mycket goda kunskaper inom Microsofts olika produkter.

- Intresse av att hjälpa kunder och att ge god service i alla lägen

- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Personliga egenskaper:

Som person gillar du att ge förstklassig service. Du har förmåga att vara vaken för dina kunders problem och behov. Du är en idérik problemlösare som tar egna initiativ och agerar proaktivt. Du tar ansvar för både ditt eget och gruppens arbete och är en genuin lagspelare. Du ska trivas i ett varierande arbetstempo, även då det stundtals kan bli intensivt. Du är en i grunden stabil person med positiv inställning som inte berörs personligen då kunder kommer med kritik. Du ska även vilja och ha möjlighet att resa.

 

START: Omgående

OMFATTNING: Heltid

PLATS: Göteborg

LÖN: Fast lön

SISTA ANSÖKNINGSDAG: 2015-05-23

KONTAKT: Konsultchef Poyan Karim, poyan@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)

Är du intresserad? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 



Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och IT. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlie Sinclair
0704-220783
Consultant Manager IT Anna Höglund
031-892835
Consultant Manager Charlie Sinclair
031-892835
Konsultansvarig Emma Kavsjö
0767-671600
Konsultchef Poyan Karimi
0737571104
Consultant Manager Victoria Frykberg
031-892835
Talent Manager Amy Disley
0760425236
Talent Manager Jasmin Kamyab
0737249457
Talent Manager Emma Kavsjö
0767-671600
Talent Manager Jacob Borre
0760466562

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 23 april 2015

Besöksadress

Saltholmsgatan 19 42676 Göteborg
None

Postadress

Saltholmsgatan 19
Göteborg, 42676

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010