Supportmedarbetare som brinner för kundservice!

Supportmedarbetare som brinner för kundservice!

Arbetsbeskrivning

Är det dig man ringer vid privata IT-Problem? Är det du som hjälper dina morföräldrar att installera deras nya dator? Just nu söker vi dig! Dig som har ett genuint intresse för teknik och som har en förmåga att förklara detta på ett pedagogiskt sätt till andra medmänniskor! Sök tjänsten och bli en del av Fujitsus 1st Line Support.

OM TJÄNSTEN
Välkommen till en av världens sju största IT-företag! Fujitsu levererar totala lösningar inom informations- och kommunikationsteknik. Tillsammans med mångfacetterade tjänster tillhandahåller deras omfattande verksamhet utveckling, tillverkning, försäljning och underhåll av banbrytande produkter av hög kvalitet och elektroniska enheter som gör dessa tjänster möjliga.

Den här rollen kommer anpassas efter din kunskapsnivå där du får ta dig an enklare ärenden från början och successivt kliva in i mer avancerade ärenden. Då du kommer vara en del av ett rutinerat team finns det ett stort kunskapsutbyte och möjlighet att få stöttning när du behöver.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för telefon- och mailsupport där du besvarar tekniska frågor från Fujitsus kunder
- Utföra felsökning
- Registrera och administrera ärenden i företagets affärssystem

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har erfarenhet från en roll inom kundservice
- Har ett tekniskt intresse och viljan att lära dig mer
- Behärskar svenska samt engelska i tal och skrift då både språken används i det dagliga arbetet

Meriterande om du har:


* Erfarenhet av något remotesystem eller ärendehanteringssystem
* Förståelse för teknisk hårdvara
* Arbetat med något av följande system: Windows operativsystem, Office365, Office paketet, Citrix, Active Directory, Network och Exchange


Vi kommer begära utdrag ur brottsregister och UC på grund av uppdragets kundbas.

Övrig information


* Start: 1/9-2022 fram till 28/2-2023 med goda chanser till förlängning
* Omfattning: Heltid
* Arbetstid: Varierande veckoschema, skiftgång
* Placering: Östersund
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2022
  • Ansök senast: 16 september 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024