Supportmedarbetare, Teknikakuten

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning
Länsteknik är en inom Norrbottens läns landsting. Våra huvudområden är Medicinsk teknik, IT- drift och teknik samt IT-konsult. Antalet anställda ca 100. Vår supportenhet, Teknikakuten, är ingången för alla inkommande MT/IT ärenden till Länsteknik.

Arbetsuppgifter
Till vår helpdesk Teknikakuten söker vi en kommunikativ supportmedarbeta med utredarkompetens.
Ta emot ärenden via telefon och webb samt utreder och åtgärdar dessa. Förvaltningens kontaktperson för supportobjekt. Löpande administrativa uppgifter. Uppföljningsansvar mot förvaltningsorganisationen

Utbildning/Erfarenhet
Bred kompetens inom IT, telefoni. Fördjupade kunskaper i AD.
Erfarenhet från supportverksamhet och utredningar är meriterande. Vana från att driva projektarbete och utredningar värdesätts. Meriterande är även god kännedom om landstinget och erfarenhet av landstingets IT/MT-system.

Vi söker en drivande person med förmåga att prioritera, se helhet och förutspå konsekvenser. Ansvarstagande samordnare med god administrativ förmåga. Högt servicekunnande och god samarbetsförmåga. Kommunikativ i tal och skrift. Pedagogisk och lyhörd.

Vi ser gärna högskoleutbildning eller att du förvärvat motsvarande kompetens på annat sätt. Utbildning och erfarenhet inom support meriterande.

Varje medarbetare anställs med en grundkompetens till Länstekniks kompetenscentrum. Alla medarbetare kommer att jobba med resurskontrakt mot olika uppdragsgivare, där även tidrapportering är en självklar del. Uppdragen fördelas ut löpande på olika medarbetare. Det finns inga avdelnings- och/eller kompetensgränser utan det är verksamhetens behov som styr resursfördelningen inom Länsteknik

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010