Supportmedarbetare till lärande organisation!

Supportmedarbetare till lärande organisation!

Arbetsbeskrivning

Supporten är navet inom högskolan - vill du vara med på vår utvecklingsresa?  

Enheten för servicecenter är en av tre enheter inom avdelningen för Studentservice och utbildningsadministration. Vårt uppdrag är att ge service och stöd till studenter, personal och besökare. Vi erbjuder en spännande resa med ett kommande nytt campus (inflytt 2024) och ett lärosäte med visionen att bli det mest digitaliserade.

Din arbetsdag som supportmedarbetare
Som supportmedarbetare är du högskolans representant både utåt och inåt i verksamheten. Arbetsgruppen, som består av 6 personer, ansvarar gemensamt för ett serviceuppdrag där gruppen har insyn i många olika processer. Det krävs ett gott samarbete med högskolans olika verksamheter där vi tillsammans levererar god service och tillgänglighet. 

Din främsta uppgift är att arbeta med first line support till våra nationella och internationella studenter, personal och besökare. Det innebär bland annat att du ger information, genomför administrativt arbete, handläggning, hanterar telefoni, utlämnar passerkort, nycklar och användaruppgifter samt ger lättare teknisk support. Ärendena som hanteras är av varierande karaktär och kommer in via telefon, besök, mejl samt via vårt ärendehanteringssystem. Du ansvarar för att ge varje enskild person gott bemötande och god service i samtliga kommunikationskanaler.

Rollen ställer stora krav på kundfokus och lyhördhet för de olika ärenden högskolan har samt att du bemöter de som kontaktar oss på ett trevligt, engagerat och professionellt sätt. Det krävs förståelse och ett genuint engagemang för dem vi finns till för och ett intresse att lösa frågorna de kommer med. 

Utöver dina dagliga arbetsuppgifter kommer du att vara med och utveckla hur vi ska arbeta med service gentemot våra besökare, både de i våra lokaler och via våra digitala mötesplatser.

Är du personen vi söker?
För att trivas i rollen ska du ha en god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad. Du har ett stort engagemang och förstår vikten av att agera professionellt och positivt varför du behöver vara empatisk och lyhörd i ditt bemötande. Vidare ska du ha en förmåga att självständigt driva dina arbetsuppgifter framåt. Du bör dessutom ha ett tekniskt intresse, generell förståelse för hur digitalisering och IT miljöer kan bidra till en godare supportupplevelse samt viljan att lära dig mer!

Vi söker dig som har


• en avslutad gymnasieutbildning
• minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• kunskaper inom Office 365
• goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift då båda språken används i det dagliga arbetet.

Meriterande för uppdraget är


• erfarenhet av högskoleutbildning.

Vi erbjuder en karriär på ett lärosäte med visionen att skapa öppna vägar till kunskap för ett gott samhälle
Hos oss är medarbetaren vår främsta resurs! Basen i högskolans verksamhet är medarbetarnas kompetens och kreativitet. Vi tror att mångfald möjliggör en högpresterande organisation, och att en inkluderande och välkomnande kultur skapar en bra arbetsplats där man kan växa och inspireras.

Vi erbjuder en möjlighet att utvecklas i din roll och att få påverka processer. Vi erbjuder fördelaktiga förmåner, intressanta arbetsuppgifter, en flexibel arbetsplats med balans mellan jobb och fritid, samt en arbetsplats med härlig gemenskap och gott kollegialt stöd. 

Anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning, tjänstgöringsgrad 100%, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Högskolan Dalarna är ett lärosäte som verkar på två orter. Placeringsort för denna anställning är Borlänge och visst arbete förekommer även i Falun. I tjänsten kan även viss tjänstgöring, ca 8 timmar per kalenderår, komma att ske på helgdag. Viss möjlighet att jobba på distans kan finnas efter överenskommelse med chef.

Övrigt
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och vi använder oss av kompetensbaserad metodik genom hela rekryteringsprocessen.

Högskolan kommer i denna rekrytering att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna för att fullgöra uppgifterna i anställningen.


Välkommen med din ansökan! 
Du ansöker via vår webbplats senast 2023-05-24.

Din ansökan ska innehålla CV samt betygshandlingar.

Vill du veta mer om hur det är att jobba vid Högskolan Dalarna så besök vår hemsida www.du.se/sv/om-oss/jobba-hos-oss/

Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

På Högskolan Dalarna är du med och skapar möjligheter för alla människor att delta i högre utbildning. Tillsammans skapar vi öppna vägar till kunskap för ett gott samhälle - i vår egen region och i ett globalt perspektiv. Våra utbildningar är aktuella och håller hög kvalitet och forskningen sker i nära samverkan med omgivande samhälle. Vi är cirka 850 anställda, 17 000 studenter och en stor mängd samarbetspartners som gör detta möjligt. Tillsammans vill vi förändra världen - vill du förändra den med oss?

Kontaktpersoner på detta företaget

TCO-lärarförbundet Kerstin Ahlberg

SACO Christina Romlid
023- 77 80 00
Avdelningschef Anna Parkhouse
023-77 89 06
Ämnesföreträdare Kevin McKee
023-77 82 38
verksamhetsledare Eva Hämberg
023-77 84 67
Verksamhetsledare Ann-Marie Mohlin
023-77 84 67
Akademichef Stina Jeffner
023-77 89 33
Professor i omvårdnad Anna Ehrenberg
023-77 84 72
Avdelningschef för omvårdnad Magnus Jobs
023-77 84 72
Projektledare Dala Sports Academy Sofia Brorsson
0701-910685

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Dalarna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 24 maj 2023

Besöksadress

Selma Lagerlöfsplatsen
None

Postadress

None
FALUN, 79188

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

3 maj 2024

Administratör

3 maj 2024

3 maj 2024